Spotteralert

Ah - flott å høre.

Det er vel maskinen med fotballspillere fra Kasakhstan som jeg akkurat hadde tenkt å legge inn en post og høre om noen viste noe om.

Kampen går onsdagskveld. Er det noen som med sine kontakter kan finne ut om denne maskinen blir stående på Værnes inntil da?

:D VC-10

Ett spørsmål til ang. dette til den/de som har tilgang til informasjo/prosedyrer fra Værnes:
Siden jobbsituasjonen min gjør at jeg ikke kan være der når flyet kommer, lurer jeg på hvor dette sannsynligvis vil stå parkert. Det hadde jo vært flott hvis det stod ved porten ved innkjørselen til flyplassen, men der kan de kanskje ikke ha det i to døgn?! Jeg få prøve å kjøre utover i morgen eller onsdag ettermiddag.

:D VC-10

Forresten et flott bilde du hadde funnet fram LN-KOG :colgate:

Jeg får komme med ett spørsmål til da, så tror jeg jeg blir fornøyd:

Så vidt jeg kan forstå, er M1 avisningsplassen. Denne er jo ikke særlig gunstig for fotografering. Finnes det noe sted der det er mulig å få en god oversikt over dette området?

Selv har jeg bare erfaring fra selve terminalbygget, porten ved utenladsoppstillingen og bortenfor ansattparkeringen ved rullebanen!

;) VC-10

Fotomulighetene på M1 er vel lik null vel. Om du ikke har ei panserlinse og stiller deg oppe på Forbord fjellet da.. :lol:

Jeg lurer mer på når det er avgang jeg. Skal de dra rett etter kampslutt (rundt midnatt) eller på torsdagsmorgen??

Når det gjelder hjemreise, vet jeg at noen har reist rett etter kamp. Får følge med i Adressa, noen ganger står slikt der.
Jeg ser at det står ikke noe om ankomsten på Avinor sine sider, så vi kan vel ikke regne med at avgangen kommer opp heller.

Dersom Mr. Iceman eller andre kan tipse oss om avgangen, er det flott!

Og - dersom noen ser at flyet plasseres på et mer gunstig sted, ville jeg, og sikkert andre sette stor pris på melding om det her på forumet!

:spin: VC-10

Etter den info jeg har skal den gå etter kampen onsdag kveld. Men, erfaringsvis kommer og går disse EX sovjet flyene aldri etter det som er opplyst. Det er ingen på Værnes som har mottatt noen form for handling request før kl 1630 i dag. Info om tider kom pr fax fra et reisebyrå. Vet gså at LT ikke hadde godkjent noe landing i Norge med dette luftfartøyet tidligere i dag. Blir spennende og følge med hva og om det kommer noe fly.:rolleyes:

Etter planen skulle den tatt av fra Astana nå kl. 0800UTC og lande Værnes kl. 1320UTC.
Reg er UN-86566 og kallesignal SYM7084 (ukjent selskap?) og den parkeres på M1 og skal sannsynligvis stå der til fotballkampen er over i morgen kveld og returnere Kazakstan deretter.

Tross plasseringen til maskinen, satte jeg meg i bilen i kveld og brukte 2 timer t/r Byåsen for å prøve å få med meg denne sjeldne fuglen.

Det var som ventet ikke lett; Det var mulig å delvis se den fra porten ved utland, men det sto for mye i veien for foto.
Så vidt jeg kan skjønne, er eneste mulighet for foto stedet jeg fant inne i terminalen, nemlig ned i gamle terminalbygget, og ut i den ytterste av gatene Widerøe benytter der. Ut gjennom døra der sto den med fronten til.

Var det verdt det? Hadde jeg fortalt kollegaene mine dette i morgen, ville de nok synes jeg var splitter pine gal, men det må være første gang på bortimot 10 år siden jeg så en Il-62, så jeg synes det var verdt det!

:cool: VC-10

Attachments

• il62.jpg
    il62.jpg
    206.6 KB · Views: 10
Originally posted by VC-10

Var det verdt det?

Selvfølgelig var det verdt det! Kollegene dine satt sikkert hjemme og så på flatskjerm-TV til 40000,- Mens du var ute i frisk luft og fikk et flott gbilde!

Her er bilde fra siden av flyet til Rosenborgs gjester

IMG_3911.jpg

rgds ACA

Back