• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotteralert mars 2011 OSL:Top gear til Oslo

Ser på bildet i artikkelen at Jezza and Captain Slow sitter på flightdeck til 747`n. Er det denne de vil bruke på rundturen?

Ser ut til at flightdeck har fått betydelig oppgradering av avionikken noe ala det som omtales i denne artikkelen fra Flight Global. Noen som vet hvilket selskap og reg på flyet?

Noen som vet noe mer om dette?
Begynner vel å nærme seg ankomst for TopGear-gutta nå.
Et par uker eller deromkring...

Det har nok kommet i hvertfall et fly, de rigger som bare det i spectrum nå....
Men bilene kommer kanskje i eget fly idag eller til natta?

Så hele gjengen i går rundt 13:30 på OSL hvor jeg skulle møte kjæresten min som kom med AirBaltic fra Riga.

Forventet ikke det de hele tatt, det var litt morsomt å se dem der... :)

Jeremey var den eneste som snakket med de som ventet på dem (han snakket høyt, derfor kjente jeg dem igjen... Visste at jeg hadde hørt han før... :)). James sa ingenting og så ganske fjern ut, og Richard hadde en britisk cap på seg, og følgte med trallen sin. De var med bare en annen person, og 2 jenter ventet på dem. Det var også en SAS mannen som ordnet alt for dem da.

Jeg skal dessverre ikke se showet i helgen... Kos dere og fortell hvordan det var!

Last edited:
Så to "ukjente" 767 fraktere på OSL i dag, husker ikke hva som stod på de, men den ene hadde en liten JAL logo midt på flykroppen og en annen logo på halen. Hadde disse noe med Top Gear å gjøre? Skal for øvrig på showet på søndag! Gleder meg!

Så disse selv da vi tok av med SK4039 16:25 i dag. Den ene er ABX Air som har operert for TNT ved et par anledninger i det siste, mens den andre tilhørte ATI (Air Transport International). Fikk desverre ikke reg, men den var hvit med liten ATI logo.

Om den har noe med Top Gear å gjøre vet jeg heller desverre ikke.

Bra show med biler, humor, action, challenges og bilballkamp. 90 minutter gikk fort!

5569212034_309feee3a1_z.jpg

200386_10150439114540725_789120724_18016503_4789827_n.jpg

Back