Spotter alert Kristiansund!

Kommer helt an på situasjonen... Hvis den har taxet litt for nære en C172 for eksempel, så hadde det jo blitt oppslag i VG om den DIGRE JUMBO JETEN, en MD82 fra et eller annet flyselskap som holdt på å kolidere... men ellers er de vel ikke så fryktelig store nei...

Originally posted by ENKB

This flight is operating into Kristiansund as the aircraft size does not confirm to the category permitted to land at the airport,

Er MD-82 så stor da ?

No. Of Engines: 2
Aircraft Type: Jet
Passenger Capacity (Max): 172
Passenger Capacity (Min): 137
Range (in Miles): 3,260
Cruising Speed (MPH): 576
Wingspan: 107
Length: 147
Height: 29
Takeoff Weight (in Lbs): 140,000
Cabin Type: pressurized

"Passenger Capacity (Min): 137".... Så med 136 pax kan den ikke fly, altså..?:colgate: ;)

Tenkte mere på kategori jeg da.. :old og MD-82 er jo i kategori C-III og det skulle vel gå bra selv på "kortbanestripa". Men for all del ingen surmuling for en MD.... :) :)

Originally posted by ENKB

Tenkte mere på kategori jeg da.. :old og MD-82 er jo i kategori C-III og det skulle vel gå bra selv på "kortbanestripa". Men for all del ingen surmuling for en MD.... :) :)

De brukte noe sykt mye rullebane.. Så den tok av og trodde jaggu aldri den skulle opp.. Hadde det vært i MOL så hadde den jaggu vannplana.. Hvor lang rullebane er minimum på en full M82?

Originally posted by fkrlf
Hadde det vært i MOL så hadde den jaggu vannplana.. Hvor lang rullebane er minimum på en full M82?
Jeg vet ikke, men jeg har da sett at de benyttet så og si hele banen på FBU, som var 2200m. De kom seg jo opp, da!

Og her har vi en kjent spotter fra Kristiansund midt under "arbeidet":

Thor klatrer i trær

Ble jo ikke så værst bilde da, uten den forb... stolpen og trærne :old

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=104359

Ble et bra resultat det, ENKB! Alvorlig talt; det skulle være rimelig enkelt å gjøre noe med spottermulighetene på KB. Hele plassen gror jo igjen. Er det en policy fra Avinor at det SKAL gro til??? For eksempel av "sikkerhetshensyn" og at det ikke skal være så enkelt å se inn på plassen?? Man kan jo lure...

I utgangspunktet mener jeg det må være gutta boys hos Avinor som bør ta saken, men selvsagt..., er tillatelsene i orden og det stiller noen spottere, kan det jo diskuteres..:colgate:

Back