• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

spotter alert gardermoen DC-8

Når maskiner gjøresom fra pax-versjon til frakt-versjon så forsvinner ofte vinduene som på denne maskinen. Legges på plater på utsiden eller hvordan gjøres dette, og hvorfor gjøres det :question:
 
Joda denne damen kom tidligere i kveld hun, og jeg glemte å legge inn alert til dere....

Den skal ikke gå igjen før utpå dagen i morgen, så dere som vil ha den foreviget på en filmrull eller minnebrikke; jeg skal legge inn avgangstid når jeg er tilbake på jobben i morgen tidlig
:colgate:
 
Gammel kjenning fra BFI:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=39546

Foroevrig en gammel Loftleidir-kjerre ...
 
Originally posted by Farmer

Når maskiner gjøresom fra pax-versjon til frakt-versjon så forsvinner ofte vinduene som på denne maskinen. Legges på plater på utsiden eller hvordan gjøres dette, og hvorfor gjøres det :question:

Det er vel fordi det ikke er noen som sitter på innsiden og skal se ut !!??
:huh:
 
Originally posted by Someone

Ligner litt på en slank fetter av 340-600;)

Excuse me !! 8'ern kan neppe kalles fetter'n til 346. Må vel heller bli gammel-onkel :old
Og det er nok 340-600 som ligner :exclamati :wink

ps Er det ennu noen som tør bestride at 8'ern er vakrest i klassen ? ds:YES :YES
 
Originally posted by ENTO

Originally posted by Farmer

Når maskiner gjøresom fra pax-versjon til frakt-versjon så forsvinner ofte vinduene som på denne maskinen. Legges på plater på utsiden eller hvordan gjøres dette, og hvorfor gjøres det :question:

Det er vel fordi det ikke er noen som sitter på innsiden og skal se ut !!??
:huh:

Vinduene er vel like tette som eventuelle plater, så jeg antar at Farmer lurer på hvorfor man ikke nøyer seg meg å la vinduene være der. Eller sagt på en annen måte: Hvorfor bruke penger på å fjerne vinduene? (og svaret er nok sikkert ikke fordi det ikke er noen som skal se ut...:wink )
 
Noen som kan finne ut hva slags motorer denne kjerra har fått a?

Det hørtes VELDIG ut som 4 stk herlige RollsRoyce'ere nemlig :D

Mmmmmm god lyd!
 
Hmmmm, vel, synes ikke det hørte ut som noen CFM motorer det der, mere RollsRoyce med sin svært lett gjenkjennelige lyd....
 
Den er kun sertifisert med CFM-56 motorer , så det er definitivt ikke noe RR drivverk på denne nei.
Vinduene er tatt fordi det gir mindre vedlikeholdskostnader pluss at det gir vekt besparelser når maskinen skal kun fly som fraktmaskin.
 
Fikk noen bilder av denne i dag. Så fin ut. Må forresten takke ENGM ramp for fin parkering på 207 rett ved siden av!

DSC00344.jpg


DSC00346.jpg


DSC00347.jpg


M.
 
Oj. Pokker at jeg ikke visste dette da. Et lite spm til dere som legger inn alert`s til oss osl-spottere, er det noen som er villige til å ta imot mitt tlfnr og sende meg sms hvis det kommer noe spes?? Sitter jo ikke å følger med og oppdaterer her hele tiden :D :D ;)

Hadde vært veldig takknemlig hvis noen gadd.. :)
 
Back
Top