Spotter Alert! DY leier inn fly....

Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

ved ankomst BGO i morges var maskinen oppgitt som F-GMLK, det vil si denne maskinen. Virker litt rart med en Regional F100, så jeg tror nok heller det er MD80n som er leaset inn i dag. Finere er'n også!
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Skjer ganske ofte at DY leier inn så bra maskiner...:)
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Helt korrekt CK.....

Det var JEG som fikk FEIL reg av Servisair, så jeg er uuuuten skyld :biggrin
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Originally posted by EB


Skjer ganske ofte at DY leier inn så bra maskiner...:)

enig med du.

Men det kan da ikke lønne seg for DY å leie inn fly i hytt og pine ? Det koster jo flesk og litt til.


Tror kanskje DY bør ta å tenke seg litt om mht programmet sitt og ikke bite over mer en de kan tygge. Greit jeg sier ikke at SK eller andre er helt uskyldige heller. Men jeg syntes at DY bør passe litt på hva de driver med så de ikke går på snørra før de må,
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Det er da ikke pga av de gaper over for mye, men de har en maskin ekstra som har snagget ut og må dekke opp litt....

:spin:
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Var det ikke en påkjørsel en av de siste dagene? I hvert fall hørte jeg på radioen (NRK Alltid Nyheter) i går at dette ble gitt til grunn for noen kanselleringer.
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

-Hvor flyr denne maskinen videre i dag da ?
--------------------------------------

-Og det må da være bra at norwegian leier inn fly og får pax avsted,- enn at de innstiller avganger og pax blir skadelidende....
-Det har jo vært nok av kannseleringer med et annet Norsk selkap i år fordi de har manglet enten fly eller besetning......
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Originally posted by LN-KGL


Var det ikke en påkjørsel en av de siste dagene? I hvert fall hørte jeg på radioen (NRK Alltid Nyheter) i går at dette ble gitt til grunn for noen kanselleringer.

Og den maskinen (LN-KKP) står visstnok i SAS hangaren på OSL for rep.

SAS er tydeligvis bra nok når Norwegian selv mangler kompetanse / kapasitet til slike jobber........
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Vet du om det var body eller wing som fikk unngjelde ved påkjørselen?
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Kjos får seg en trøkk når han/hvis han leser Avinor's statistikk for Sola i juni, fler innstilte fly og fler forsinkelser enn sk, hm.
Juli blir sikkert ikke bedre, lurer på hva de gjorde igår kveld når siste flight fra/til Bgo var innstilt.
Stod visstnok en i Lgw også igår, gikk iallefall spareparts dit.

Men litt utenom dette topic, Leorim får kvesse kameraet 10juli kommer der en franskmann som overgår det meste av det som har vært på Sola så langt.
Så kan dere se om dere finner ut av hva det kan være:nor
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Mandag stod det en F100 fra Blueline borte på mil side, reg ukjent
sammen med en WDL Bae 146, også ukjent reg, muligens D-AWDL, ble sett i BGO idag av G-COLE

Har hørt rykter om en fransk B747, men ikke før den 24 august
Jeg har ferie fra 9 juli, og håper at det meste på Sola faller innenfor min linse

Men står parat 10. juli , hele dagen om det trengs :up:
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Originally posted by ENGM RAMP


Helt korrekt CK.....

Det var JEG som fikk FEIL reg av Servisair, så jeg er uuuuten skyld :biggrin

Jaja, jeg er ikke på jobb så der har du resultatet. Men forresten så er det Norwegian selv som sender ASM'er så det kan hende du skyter feil hest. :spin:
Lenge siden jeg var bort i Blå Linjen men det er vel hyggelig folk det.


Hilsen,
Laurenz
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

hørte at sts hadde hatt en md 80 fra blu line inne på en mindre c-check for et halvt år tilbake.denne kjerra hadde akkurat vært på cp/cp check/structure check i marocko.Da denne kom til oslo fant de en sprekk på 95 cm rett under hor. stab.Det var nesten så luftfartstilsynet nektet maskinen å lette.Da passer vel denne kjerra godt inn i norwegians ellers råtne flåte av utrangerte 737-300 fra varig
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Originally posted by DY Tech

Da passer vel denne kjerra godt inn i norwegians ellers råtne flåte av utrangerte 737-300 fra varig

Har du reg nr på disse "råtne" 737-300 fra Varig????
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Originally posted by intransfer


Originally posted by DY Tech

Da passer vel denne kjerra godt inn i norwegians ellers råtne flåte av utrangerte 737-300 fra varig

Har du reg nr på disse "råtne" 737-300 fra Varig????

Litt betenkelig med slike uttalelser fra en som i sin profil skriver at han er flymekaniker i Luftfartstilsynet (riktignok sykemeldt, men dog..). Enten bør man vel dokumentere slike påstander eller så får man holde seg for god til å slenge dette ut (dvs. som "aktør" bør man vel være noe mer forsiktig - om jeg hadde slengt ut en slik påstand kunne man avfeiet dette med uvitenhet...), eller iallefall poengtere hva man mener med "råtne 737-300". Er det snakk om sikkerhetsmessig risiko, eller ??
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Let selv.Reg på dy sine fly kan jo lett søkes tilbake i tid.Da vil du selv se at en del av disse kommer fra Varig.At flyene er RÅTNE kommer fra en tekniker jeg snakket med senest i går kveld.Han jobber for NORW.
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Litt merkelig det DY Tech - begge ex. Varig-flyene (LN-KKJ og LN-KKL) er bygget i 1997 og de to nyeste i DY-flåten. LN-KKY som vi enda venter på er også fra Varig og den ble bygget i 1998 - og den er faktisk nyere enn den eldste smågrisen fra SAS (LN-RRO fløy for første gang 12. juni 1998, mens kommende LN-KKY gjorde sin første flytur den 21. juli 1998).

Kan tenke meg at det er andre fly i DY-flåten som er mer råtne enn de to/tre som kommer fra Varig. Eksempler på fly med en mer bråget tilværelse er LN-KKP (1991 - fire operatører før DY + et års lagring), LN-KKR (1988 - fire operatører før DY) og LN-KKW (1988 - fem operatører før DY).
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

her er'n

:up:
 
Replying to Topic 'Spotter Alert! DY leier inn fly....'

Denne tok av rundt samme tid....
 
Back
Top