Spørsmål til dere som bor på hotell en del

Re: Spørsmål til dere som bor på hotell en del

Vasker de sengeteppene hver dag så er det en større trussel mot miljøet en møkka/flekkene på teppene er for oss... Men fortsatt er sengetepper noe man fint klarer seg uten...også i eget hus!

Her på IBIS midt i Tyskland er dette et helt ukjent problem...

Selv bor jeg ikke veldig mye på hotell, men når, er det som regel kun på 5- og 6-stjerners hotell, og må si det er deilig å bli vartet opp. Du betaler jo tross alt for litt service! Om en fruktkurv ligger på sengen din når du kommer tilbake kan jo umulig det være noe krise. Bare sett den utenfor nabodøren, bank på og kjapp deg tilbake til ditt eget rom, så er problemet løst.

Takker for mange kreative innspill, og bare for å få orden på en ting her som ser ut til å være en gjennomgående sak her: det er ikke et problem, jeg har bare ikke skjønt vitsen med det og lurte litt.

Akkurat nå denne gangen bor jeg på Marina Mandarin i Singapore og bok nede blandt de relativt uvaskede massene her, men hender titt og ofte jeg har bodd på "club floor" hos litt forskjellige kjeder, og her har man som oftest en egen lounge som er åpen 24x7 med tilgang på snacks av ymse slag og egen frokost/kvelds/drinker/etc. Jeg har langt mer sansen for en slik ordning enn en eller annen luring som skal skifte ut håndkle og brette ned sengen min hver ettermiddag. :)

-A

Akkurat nå denne gangen bor jeg på Marina Mandarin i Singapore og bok nede blandt de relativt uvaskede massene her, men hender titt og ofte jeg har bodd på "club floor" hos litt forskjellige kjeder, og her har man som oftest en egen lounge som er åpen 24x7 med tilgang på snacks av ymse slag og egen frokost/kvelds/drinker/etc. Jeg har langt mer sansen for en slik ordning enn en eller annen luring som skal skifte ut håndkle og brette ned sengen min hver ettermiddag. :)

-A

Er det club/executive floor på hotellet, er det veldig ofte turn down service i tillegg ;)

club floor tilgang er en av de vikigste elite perk i hotellprogrammene etter min mening, særlig her i USA som frokost aldri er inkludert. Nå varierer disse klubbene noe voldsomt. Her i USA er det ofte bra mat til kvelds, mens frokosten ofte er litt for kontinental. Når det gjelder gratis brennevin, er det få lounger som har det her til lands.

Kan nevnes at Embassy Suites (Hilton kjeden) har gratis happy hour for alle gjester i lobby baren på de fleste hoteller, noe jeg har litt sansen for ;)

Vasker de sengeteppene hver dag så er det en større trussel mot miljøet en møkka/flekkene på teppene er for oss... Men fortsatt er sengetepper noe man fint klarer seg uten...også i eget hus!

Ja, på lik linje med at Sir Richard brukte nok bio fuel til å mate en landsby i Afrika i 100 år på 50 minutter i dag...

Man kan bruke håndkleet flere ganger og spare miljøet :D

Man kan bruke håndkleet flere ganger og spare miljøet :D

Ja, det er på grunn av miljøet at alle hoteller har et lite oppslag på badet der de ber deg beholde håndkleet flere ganger :rolleyes:

Nå har jeg nettopp kommet tilbake til hotellet mitt (The Mayfair, for de som kjenner Londons hoteller) etter en liten tur ut på byen for litt mat og littgodt britisk øl, og her ligger det en liten oppdatering om hva som skjer i London av viktighet, hvor man kanskje kan spise i morgen, værutsikter osv. Det er kjekk informasjon. Nye håndklær er det også....:)

Hårtørrer? Når jeg er hjemme bruker jeg støvesugeren...

Ja, min svigerinne jobber i akuttmottaket på Aker Sykehus og kan beskrive hvordan de ser ut de som kommer og har brukt støvsuger'n....:colgate:

Saann apropos ....

When I get to the hotel, the first thing I do is to put the “Do Not Disturb” sign on the door. My goal is to keep housekeeping out of my room for my two- or three-day stay. I want my sheets and towels changed before I get to my room, but I don’t need a daily change once I’m there. I don’t wash and then switch linens every day at home, and if you are honest, neither do you. So why do we need to have it done while we are traveling? Imagine the water that could be saved and chemicals that wouldn’t have to be used if all of us road warriors said it was O.K. to sleep on the same sheets for a few nights.

http://www.nytimes.com/2008/02/26/business/26flier.html?_r=1&scp=8&sq=airline&st=nyt&oref=slogin

..

Håndkleet og sengetøy går greit å bruke i flere ganger. Har bare et ønske; at hotellet hadde stokket om på arbeidsoppgavene til romservic slik at jeg kunne få ferdig oppkuttet brød til frokosten. Aldri skjønt hva som er så stas med å stå i kø for å få lov til å kutte brød. Liker ikke å spise det som kanskje 10 - 12 andre har klappa og klemt på. Hva var det de brukte fingrene til før de kom ?

Håndkleet og sengetøy går greit å bruke i flere ganger. Har bare et ønske; at hotellet hadde stokket om på arbeidsoppgavene til romservic slik at jeg kunne få ferdig oppkuttet brød til frokosten. Aldri skjønt hva som er så stas med å stå i kø for å få lov til å kutte brød. Liker ikke å spise det som kanskje 10 - 12 andre har klappa og klemt på. Hva var det de brukte fingrene til før de kom ?

Jeg synes det er festlig at brødene er pakket inn i tøyservietter slik at folk ikke skal kladde på dem, men knivskaftet deler alle gladelig på. :rolleyes:

Jeg synes det er festlig at brødene er pakket inn i tøyservietter slik at folk ikke skal kladde på dem, men knivskaftet deler alle gladelig på. :rolleyes:

Vel - brødet skal du vel putte i munnen. Det skal du (forhåpentligvis) ikke med knivskaftet ;).

Når vi er inne på ekle ting man kan tenke på. Det verste stedet jeg vet om er dørhåndtaket på vei ut fra offentlige toaletter. Det er gaaaanske mange som ikke vasker henda sine etter å vært på toalettet, og det er nok ikke overalt dette håndtaket alltid vaskes... :cry:

Når vi er inne på ekle ting man kan tenke på. Det verste stedet jeg vet om er dørhåndtaket på vei ut fra offentlige toaletter. Det er gaaaanske mange som ikke vasker henda sine etter å vært på toalettet, og det er nok ikke overalt dette håndtaket alltid vaskes... :cry:

Herreavdelingen på NRK P1 hadde en lengre avhandling av dette med hendelen som man trekker i snoren med. Her har man mange måter å arrangere tingene som må gjøres på, alle er variasjoner på hvordan tape. :)

-A

Herreavdelingen på NRK P1 hadde en lengre avhandling av dette med hendelen som man trekker i snoren med. Her har man mange måter å arrangere tingene som må gjøres på, alle er variasjoner på hvordan tape. :)

Løsningen er nok mer automatisering av prosessen knyttet til åpning av dører, nedskylling av toalett, vann på, såpe fra dispenser og papirhåndklær (alt uten at man kommer borti elementer som andre kan ha vært borti før og som man selv ikke ønsker å komme borti.....:D).

Vel - brødet skal du vel putte i munnen. Det skal du (forhåpentligvis) ikke med knivskaftet ;).

Jeg holder maten med hånda, vanligvis. Kanskje jeg burde begynne å spise frokosten med kniv og gaffel? :8:

Jeg bruker tørkepapiret til å stenge krana og å åpne døra (dersom man ikke bare kan dytte den opp med kneet).

Jeg bruker tørkepapiret til å stenge krana og å åpne døra (dersom man ikke bare kan dytte den opp med kneet).

Det hjelper vel dessverre bare til man har kommet utenfor dodøra. Med mindre de uvaskede lankene ikke rører noe som helst ellers i samfunnet.
Men ja; det er forbausende mange som ikke vasker hendene. Synes jeg som regel hører med til mindretallet som vansker hendene på ofentlige toaletter. Ganske utrolig.

Last edited:

Interessant lesing, dette. Ser det er flere som trenger et liv eller to....

Bruk energien på noe vettugt.

Back