Akkurat nå denne gangen bor jeg på Marina Mandarin i Singapore og bok nede blandt de relativt uvaskede massene her, men hender titt og ofte jeg har bodd på "club floor" hos litt forskjellige kjeder, og her har man som oftest en egen lounge som er åpen 24x7 med tilgang på snacks av ymse slag og egen frokost/kvelds/drinker/etc. Jeg har langt mer sansen for en slik ordning enn en eller annen luring som skal skifte ut håndkle og brette ned sengen min hver ettermiddag.
-A
Vasker de sengeteppene hver dag så er det en større trussel mot miljøet en møkka/flekkene på teppene er for oss... Men fortsatt er sengetepper noe man fint klarer seg uten...også i eget hus!
Man kan bruke håndkleet flere ganger og spare miljøet![]()
Hårtørrer? Når jeg er hjemme bruker jeg støvesugeren...
Håndkleet og sengetøy går greit å bruke i flere ganger. Har bare et ønske; at hotellet hadde stokket om på arbeidsoppgavene til romservic slik at jeg kunne få ferdig oppkuttet brød til frokosten. Aldri skjønt hva som er så stas med å stå i kø for å få lov til å kutte brød. Liker ikke å spise det som kanskje 10 - 12 andre har klappa og klemt på. Hva var det de brukte fingrene til før de kom ?
Jeg synes det er festlig at brødene er pakket inn i tøyservietter slik at folk ikke skal kladde på dem, men knivskaftet deler alle gladelig på.![]()
Når vi er inne på ekle ting man kan tenke på. Det verste stedet jeg vet om er dørhåndtaket på vei ut fra offentlige toaletter. Det er gaaaanske mange som ikke vasker henda sine etter å vært på toalettet, og det er nok ikke overalt dette håndtaket alltid vaskes...![]()
Herreavdelingen på NRK P1 hadde en lengre avhandling av dette med hendelen som man trekker i snoren med. Her har man mange måter å arrangere tingene som må gjøres på, alle er variasjoner på hvordan tape.![]()
Vel - brødet skal du vel putte i munnen. Det skal du (forhåpentligvis) ikke med knivskaftet.
Når vi er inne på ekle ting man kan tenke på. Det verste stedet jeg vet om er dørhåndtaket på vei ut fra offentlige toaletter. Det er gaaaanske mange som ikke vasker henda sine etter å vært på toalettet, og det er nok ikke overalt dette håndtaket alltid vaskes...![]()
Jeg bruker tørkepapiret til å stenge krana og å åpne døra (dersom man ikke bare kan dytte den opp med kneet).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.