• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spørsmål om US passport

MountainDew

ScanFlyer Rusty
Medlem
Spørsmål om US passport

Hvorfor tar det 2 måneder for en Amerikaner å få pass nu for tiden? Finnes det en måte som er raskere, for har en kompis der borte som ikke har tid til å vente så lenge!
Hadde planlagt en tur til Bahamas, men jeg er reist tilbake til Norge om før han får passet sitt da :USA

Re: Spørsmål om US passport

Han kan be om 'Expedited Service' - det tar tre uker.

http://travel.state.gov/passport/get/processing/processing_1740.html

Det er den nye (forsinkede) loven at amerikanere må ha pass for innreise til USA etter alle utenlandsreiser som gjør at det er en lang backlog av søknader.

Det er vel mer at de vil prøve å holde igjen de som vil flykte fra the land of milk and honey :lol:

Mener å ha hørt at det er knapt 20% av alle amerikanere som faktisk HAR pass.
Noen som vet mer om dette stemmer. Vil tro at andelen nordmenn som har pass ligger godt over 90%, noe som igjen speiler hvor stor andel av befolkningen som reiser internasjonalt.

Farmer, tror tallet er lavere en 20% - hvis jeg ikke husker feil så har jeg hørt et tall på 11%

Fruen bestilte nytt pass "expedited service" for 8 uker siden. Hun ble også fortalt 3 uker..... Enda ikke ankommet...

Originally posted by LN-KGL

Farmer, tror tallet er lavere en 20% - hvis jeg ikke husker feil så har jeg hørt et tall på 11%

Michael Moore skrev vel 11 % i en av sine bøker for noen år siden.

Jeg vet om et par bedre referansekilder enn Mikkel Mer......

Ja du er heldig MOW - fikk nytt pass på noen får dager - hadde det bare ikke vært for herr Knutsen hos PST ;)

dette er ikke noe problem - du/dere må dra på et såkalt passport agency - har vært der selv. her får du passet på dagen. timen må bestilles på forhånd, dere må ha flybilletter (dersom elektroniske - utskrift stemplet og underskrevet av flyselskapet). det kan være opptil 2 ukers ventetid med å få time her, og dere må beregne hele dagen her da det er en god del venting - men uansett passet fåes samme ettermiddag.

Tror det er ca 20 passport agencies i USA, i California er det bare i San Francisco og Los Angeles (var selvi SF).

..enig med siste taler, min kone fikk fornyet sitt pass paa dagen her i Seattle og det var nok med en bekreftelse printet ut fra emailen SAS sendte. Jeg mener ogsaa at rundt 20% av amerikanerne har pass. Dette oeker ganske kraftig, saa Mikkel Mere kan ha hatt rett, hoved aarsaken til oekningen er kommende krav om Pass til / fra Mexico og Canada.

Takk for alle svar! er mulig å reise til/fra USA - bahamas uten pass frem til 1 Oktober, med gyldig legitimasjon og bekreftelsen på søknad om pass

Ellers meldes det at man naa er tilbake til standard behandlingsid ....

http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2007/sep/91868.htm

Back