Spørsmål om SK Biz - seter/interiør

Re: Spørsmål om SK Biz

Kan vanskelig se for meg at SAS fjerner Economy Extra, det er jo en liten genistrek å prise et produkt rett under business, med mindre benefits (f.eks mat, lounge, midtsete, poeng) og samtidig godkjent i mange store firmaers travel policy som nevnt her. SAS sitter på mange store corporate avtaler hvor det kjøpes mye Extra seter, dette er nok gullkantet butikk som i stor grad vil forsvinne hvis det blir omklassifisert til business klasse.

Selv hadde jeg Travel Pass Corporate i forrige jobben min, dette booket meg automatisk på Eco Extra innenfor Norden. Rabatten lå på rundt 10%, i man skulle benytte dette i henhold til policy. Business var ikke godkjent på korte reiser (under 4 timer), med unntak av ledelsen. Så derfor reise jeg i Europa med LH i økonomi til 7-8 laken. Ingen tvil om at jeg velger Eco Extra der det er mulig.

En del av grisene til SAS har egne seter for biz, med 2-3 layout. De dukker innimellom opp på innenriks-ruter, en sjelden gang.

-A

Jeg reiste med en sånn en innenriks... fikk ikke med meg hvilket individ det var. Vet du reg på disse?

Jeg reiste med en sånn en innenriks... fikk ikke med meg hvilket individ det var. Vet du reg på disse?

Det er tre Boeing 737-800 med 150 seter og 2-3-seating på de fem første radene. Dette er LN-RPM Frigg Viking, LN-RCY Eylime Viking og LN-RCX Höttur Viking. De øvrige 737-800 har 179 seter.

Last edited:

Efter sigende er Eco Extra en ganske god klasse for SAS - og flere andre kigger vel også i den retning.

Ja, det er ofte de har mange kunder i Eco Extra. F.eks i går kveld var rad 1-17 i en 738 mellom CPH og OSL reservert Eco Extra. Belegg foran gardinen så ut til å være 65-70%, men belegg bak vil jeg anta var 75%.
Hvis halve flyet er på dyre billetter, så er det nok god butikk;)
Andre flighter igjen, har skillet vært mellom rad 4 og 5, så det er helt klart at dagens ordning der man kan flytte skillet frem og tilbake er hensiktsmessig.
Uansett så synes jeg at SAS bør garantere ledig midtsete mellom de som har booket i C-klasse, og reservere de forerste radene for disse passasjerene, selv om servicekonseptet ellers er likt med Eco Extra.

Re: Spørsmål om SK Biz - seter/interiør

Stemmer det. De har skikkelige biz-seter på sine A32x. Gode å sitte i er de også.

Back