Spørsmål ang firstclass bilett

olems

ScanFlyer Blue
Spørsmål ang firstclass bilett

Hei. skal mellom Beijing - Shanghai i påsken, men er ikke helt sikker på hvilken dag jeg kan komme meg til beijing .vil det derfor være et godt alternativ og booke en firstclass bilett? da jeg regner med den er ganske fleksibel? vil jeg kunne ringe eller lignende så tidlig som 10 timer før flyet går å si jeg ikke rekker det så booke om biletten min til en annen dag ?

Takker for svar.

Re: Spørsmål ang firstclass bilett

Hvis du kjøper en fullt fleksibel billett, så blir ikke denne trukket før du går ombord i flyet, med andre ord koster den ingen ting om du ikke du ikke dukker opp.

Men ønsker du å fly business, burde du reservere en fast dato da det kan bli fullt...

Tusen takk for svar. var akkurat de svarene jeg trengte og håpet på :)

Men ønsker du å fly business, burde du reservere en fast dato da det kan bli fullt...

Dette gjelder F-klasse på mange ruter også. Og angående ombooking så er vel rådet som alltid: sjekke reglene på billetten; det finnes faktisk billetter i biz/F som har både begresninger og kostnader.

-A

Et lite spørsmål til, trenger man melde frafall til meldt flight ?

Som ph-ndr sa, så bør du lese vilkårene for billettypen. På en vanlig fullt flexibel billett hos f.eks. SAS, enten det er en økonomi eller biz billett, så trenger du bare å la være å møte, men det er langt fra sikkert at dette gjelder med det selskapet du skal reise med.

Skal sel vfly innenlands i Kina i påsken, og slik jeg har fortsått det så er det ofte businessseter de selger som first class dersom det bare er to kabiner i flyet. Velger du med avgang riktig er det mulig du finner businesspriss som i midt tilfelle er 3-400 kr rimeligere pr billett. Med CA iallfall er det bare en booking klasse for first og en for C, så regner med at alle billetter er fleksible. Bruk e-long.com om du skal fly økonomi, de har mye billigere billetter enn internasjonale bookingsidersider.

Back