Spørsmål ang billett med SAS og Widerøe

rhusberg

ScanFlyer Silver
Spørsmål ang billett med SAS og Widerøe

Hei,
Jeg sender fruen og ungene fra Billund opp til Trøndelag i julen da jeg skal offshore. Vi har kjøpt biletter med SAS fra BLL til TRD for lenge siden. Så var planen å leie en bil som de skulle kjøre fra Værnes og opp til Rørvik. Men etter å ha kjørt turen i helga (nesten 5t hver vei) så vil de heller fly TRD-RVK-TRD...... Så er spørsmålet, hvis jeg nå kjøper biletter med Widerøe, hvordan stiller det da seg med evt forsinkelser ? Siden de samarbeider, blir det regnet som en gjennomgående bilett, eller må vi feks kjøpe nye biletter fra TRD-BLL hvis Widerøe blir forsinket fra RVK??

På forhånd tusen takk for svar,

Mvh Ruben

Re: Spørsmål anng bilett med SAS og Widerøe

Hei,
Jeg sender fruen og ungene fra Billund opp til Trøndelag i julen da jeg skal offshore. Vi har kjøpt biletter med SAS fra BLL til TRD for lenge siden. Så var planen å leie en bil som de skulle kjøre fra Værnes og opp til Rørvik. Men etter å ha kjørt turen i helga (nesten 5t hver vei) så vil de heller fly TRD-RVK-TRD...... Så er spørsmålet, hvis jeg nå kjøper biletter med Widerøe, hvordan stiller det da seg med evt forsinkelser ? Siden de samarbeider, blir det regnet som en gjennomgående bilett, eller må vi feks kjøpe nye biletter fra TRD-BLL hvis Widerøe blir forsinket fra RVK??

På forhånd tusen takk for svar,

Mvh Ruben
For å gå gjennomgående billett må du ha alt på en billett. At WF og SK samarbeider, gjør på ingen måte billetten gjennomgående.

Men, nå har SK en intern policy på at man av ren goodwill booker om ved forsinkelse i situasjoner som du spør om. Merk dog at dette er noe du ikke har krav på, og så absolutt ikke kan satse 100% på da ikke samtlige er inneforstått med denne rettningslinjen.

Og nå tar det vel ikke fem timer fra Værnes til Rørvik? Brukte i underkant av tre og en halv når jeg kjørte samme strekning for et par uker siden. :)

Heisann!

Går an å ringe SAS å spørre om du kan utvide den eksisterende billetten med den ekstra strekningen og forklare problemet. Mulkig det kan være en løsning for å få alt registrert, om ikke på samme bookingnummer, så i hvertfall at SAS/WF er varslet..

Og når det gjelder bilturen tar det fort 5 timer på vinterføre ja, ofte mer pga av veldig isete veier opp i Nord-Trøndelag...

Kim

Hei,
Da er billetter bestilt også til Rørvik. Snakket med SAS og det var ingenting
å gjøre med de eksisterende billetter. Så alt er på eget ansvar. Men med 2,5 time
å gå på, på veien opp og 4 timer på veien ned, så satser jeg på at det går bra. Men det blir uansett fruen sitt problem :-)

Når det gjelder bilturen, med fruen som sjåfør i en ukjent bil på vinterføre, så spørs
det om 5 timer hadde vært nok...

Hilsen Ruben

Back