LN-RRA Eurobonus Diamond 15 Jul 2011 #1 Hei. Lurer på et par tre ting. Når ble ruten SVG-LON startet opp? Hva med SVG-ABZ? Og SVG-NCL? Noen som vet?
Hei. Lurer på et par tre ting. Når ble ruten SVG-LON startet opp? Hva med SVG-ABZ? Og SVG-NCL? Noen som vet?
Stone ScanFlyer Gold Medlem 16 Jul 2011 #2 SVG-NCL var definitivt først ute, Allied Airways startet denne i juli 1937 med DH86. At den ble heller kortvarig er en annen sak... SVG-LON startet i hvert fall DNL i 1946, den gikk da FBU-SVG-LON med DC3. Jeg har ikke klart for meg hvilken Londonflyplass de benyttet. SVG-ABZ er jeg veldig usikker på, men jeg vet at Air Anglia fløy denne fra tidlig 70-tall, hva SAS gjorde vet jeg ikke. Det står en hel del i boka "Kampen om Sola". Jeg har den, men den er dessverre på utlån. Last edited: 16 Jul 2011
SVG-NCL var definitivt først ute, Allied Airways startet denne i juli 1937 med DH86. At den ble heller kortvarig er en annen sak... SVG-LON startet i hvert fall DNL i 1946, den gikk da FBU-SVG-LON med DC3. Jeg har ikke klart for meg hvilken Londonflyplass de benyttet. SVG-ABZ er jeg veldig usikker på, men jeg vet at Air Anglia fløy denne fra tidlig 70-tall, hva SAS gjorde vet jeg ikke. Det står en hel del i boka "Kampen om Sola". Jeg har den, men den er dessverre på utlån.
Lennart ScanFlyer Rusty 16 Jul 2011 #3 Eg fløy Sola-Norwich en gang på 75-tallet med Air Anglia F-27 Det var gøy