Lukkertid på 30 min ??? Hvilke bilder har du sett som er tatt med så lang lukkertid ?
Tviler på at D500 er i nærheten av bra nok (tenker da spesielt på støy) til å ta så lange bilder.
Og, såvidt meg bekjent, er det ingen canon kameraer som har lengre lukkertid enn 30 sekunder, du må enten bruke "bulb" eller en fjernkontroll med mulighet for programmerbar lukkertid for å få til lengre. Bulb står beskrevet i manualen vil jeg tro (kjenner ikke D500, men om den er samme som 10D, 40D og 7D som jeg har hatt så har den en bulb funksjon).
Jørgen_S på forumet har tatt dette bildet :
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=77104
Han skyter bare med Canon! Dog hvilket kamera vet jeg ikke! Send han en PM, da han har utrolig peiling på slikt!:up:
Bulb på Nikon fungerer at du først trykker inn en gang og en gang til da du er ferdig med bildet... Slipper å holde noe inne, men spørs vel om canon har vært så smarte... he he
Var dette bilde jeg har sett og tenkte på.
Har funnet BULB, men bare manuelt. Skulle gjerne sluppet å holde avtrekkeren inne så lenge i kulda...
Da har jeg lært noe nytt i dag.Har du dette på ditt D90 (finnes ikke på min D300)?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.