Spleiselag for ny(e) radar(er)

Det var mer mulig plassering syd på Hurum jeg hadde i tankene , med frisikt ut Oslofjorden , Østfold og Vestfold har jo ikke noe særlig fjell... , i alle fall en mulighet om enheten ikke krever PC , men kun LAN bak en Telenor ADSL router.
Om den krever PC så er vel locatio Asker bedre , med veldig god sikt Nordover...

Vi skaffer fjernadministrert PC, men strøm til den er et must. Sør på Hurum er nok det beste alternativet så langt. Nordover fra Asker er det vel rimelig bra dekning?

En boks på Hurum burde jo ha god dekning opp til Oslo, så det tror jeg blir hipp som happ sånn sett.

Mja, Location Asker har dårlig utsyn sydover og Location Hurum har dårlig sikt Nordover.
Men jeg skal sjekke opp litt på Hurum om en PC er akseptabelt, forstod det slik at man ikke trengte PC på samme LAN som receiver.

Jag har kontakt med en person här från forumet som bor i närheten av Skien flygplats och jag hoppas han kommer online imorgon. Då borde täcknigen väster om Oslo vara nästa 100%

Jag har kontakt med en person här från forumet som bor i närheten av Skien flygplats och jag hoppas han kommer online imorgon. Då borde täcknigen väster om Oslo vara nästa 100%

ja, det er foreløpig med den originale antenna som fulgte med SBS-1er. Det går nok et par uker før jeg får min eksterne antenne. Får håpe på bedre dekning da...:)

\\flylow

Jeg foreslår at Berlevaagnytt får låne Scanair Radar 2, inntil vi helt avklart ei endelig plassering av den. Da får dere erfaring med systemet og kan vurdere om dere vil kjøpe et likt oppsett eller ikke.

Jeg foreslår at Berlevaagnytt får låne Scanair Radar 2, inntil vi helt avklart ei endelig plassering av den. Da får dere erfaring med systemet og kan vurdere om dere vil kjøpe et likt oppsett eller ikke.

En test hadde vært heeelt supert og om det går bra så hadde jeg takket for det.

Når det gjelder wizard sier om terrenget rundt Berlevåg, så er det ikke så høyt å
snakke om, så når vi går til innkjøp av boks og antenne, så har vi noen plasseringer
på høydedragene som vil bedre situasjonen betraktelig.

Vårt ønsker at vi skal se 777 trafikken over her som går jevnlig, og kanskje også
inn og utgående trafikk til KKN i beste fall..

Arnt
Berlevågnytt

Vil bare informere at radar nr.2 ved ENZV er oppe og kjører under betegnelsen Radar: ENZV2.
I løpet av neste uke vil det bli betraktelig bedre dekkning da ny antenne for mast samt amp.
ankommer fra UK.

Takk for hjelpen Micke!

Da er antennen montert på masten!
Jeg ser med en gang at dekkningsområdet er betydelig bedre for ENZV2.
Forsterkeren får jeg fra UK i neste uke, da blir det enda bedre!!

Lennart, är du fortfarande sur för att det finns 2 radars i Stavanger? :) Vi har 2 st i Stockholm, 3 st runt Köpenhamn, 2 st i Trondheim, 4 st i London, 4 st i Prag, 3 st i Wien, 2 st i Sydney, o.s.v. Dels blir det bättre om en går ner, så blir den andra backup. Det kan även skillja i täckning. T.ex täcker ESSA bättre österut, och ESSB bättre västerut. ESSA har bättre täckning för plan som landar på Arlanda bana 19/26. ESSB har bättre täckning för plan som landar på Arlanda på bana 01.

Men se paa den Norsdjoedekningen. Selv deler av heli-trafikken er synlig. Vil tro heli-folket er svaert fornoeyd med hva dere har faatt til. FR24 er basert paa teamwork, og vi som er interesserte bidrar med det vi kan.

Hei alle sammen,
Er det noen som kan forklare meg hvor mye bedre dekning jeg vil få ved å ettermontere min kommende Elad A12-109 + BT12-Kit. Overgang fra SBS-1er, med antenne som var i esken til den jeg monterte på mast (BS-1105 Kit A) var formidabel. Finnes det noen enkle forklaringer/illustrasjoner på hvor mye bedre dekning man får med Elad A12-109 + BT12-Kit. Har noen erfarinnger med Elad A12-109 + BT12-Kit?

På forhånd takk!

sba8585

Men se paa den Norsdjoedekningen. Selv deler av heli-trafikken er synlig. Vil tro heli-folket er svaert fornoeyd med hva dere har faatt til. FR24 er basert paa teamwork, og vi som er interesserte bidrar med det vi kan.

Var innom for å se - og ja det var fin Nordsjødekning, men den stod tilskrevet to radarer i Aberdeen (EGPD)? Så ingen fly som ble fanget opp av ENZV2, er den nede for øyeblikket?

Back