Spleiselag for ny(e) radar(er)

Da var ENBR flyttet ferdig til ENRY og dekningen ser ved første øyenkast ut til å være imponerende fra sørvest til øst.

-A

Helt enig. Fulgte "nax" som kom fra Stavanger og helt ned til den landet nå nettopp.
Dette blir helt topp. Grattis de som står bak prosjektet.:up:

Nå har det blitt glimrende dekning utover Oslofjorden, ved Torp og selvfølgelig Rygge. Glimrende.

Hadde vi funnet en fin plass på vestlandet også nå, så hadde det begynt å bli virkelig bra.

Just nu finns ett fel i databasen som gör att radar-fältet inte uppdateras.
I radarfältet visas den radar som först tog emot signalen. Vi jobbar på en lösning.

Som "hus-vert" for Ryggeradaren så lurer jeg bare på hvorfor den kommer opp som ENBR? En forglemmelse i oppsettet? Selvsagt er dette en bagatell! Bare jeg som lurer!

Beklager LN-MOW! Er ikke helt enig med deg. :-)
FR-8904 som landet på Rygge 22:30 hadde ENBR som "radar" når den landet på Rygge, men hadde ESSA i Sør-Sverige. Så den bug`n virker det som er rettet!

Dette fra FR24's egen site

Right now we have a small problem with updating radar-information in flight info window. In many cases the first radar that received the signal is shown during the whole flight across Europe. We hope to have a solution next week.

Jeg tror også det Discus. Registrerer i alle fall nå at fly sørfra over Sverige og fra Danmark inn til Norge bytter "radarnavn" etterhvert som de nærmer seg Norge!
Men som først sagt: Det er en bagatell!

Ah - sorry ... nå ser jeg .. Det må sikkert endres i scriptet eller legges inn et nytt et..

Bare for å oppklare dette med ENBR.

Dette er det samme utstyret som tidligere stod i Bergen og var da, naturlig nok, konfigurert som ENBR. Da vi flyttet radaren til Rygge, ble den kjørt i gang med samme oppsett uten å vente på nytt oppsett. Den presenterer seg derfor som ENBR inntil videre.

Tromsø-radaren ser ut til å være permanent nede :( Vært ute i minst 2-3 uker nå...

EDIT: Sorry jeg fant ikke noe bedre tråd å poste dette i, trodde vi hadde en generell "Flightradar 24"-tråd - couldn't find it.

Tromsø-radaren ser ut til å være permanent nede :( Vært ute i minst 2-3 uker nå...

EDIT: Sorry jeg fant ikke noe bedre tråd å poste dette i, trodde vi hadde en generell "Flightradar 24"-tråd - couldn't find it.

Er Berlevåg-radaren også permanent nede?

Kan prøve å høre om vi kan hoste radaren her på toppen av Tromsøya ved Prestvannet dersom det er av interesse? KSAT er 24/7 med diesel aggregat etc. så det skal mye til for at den vil gå offline av andre årsaker enn feil med selve radaren og medfølgende utstyr.

Kan prøve å høre om vi kan hoste radaren her på toppen av Tromsøya ved Prestvannet dersom det er av interesse? KSAT er 24/7 med diesel aggregat etc. så det skal mye til for at den vil gå offline av andre årsaker enn feil med selve radaren og medfølgende utstyr.

Hadde vært en glimrende løsning, så vidt jeg kan skjønne.

Back