Spitfire på Rygge- 7.mai

SE-DYD

ScanFlyer Gold
Spitfire på Rygge- 7.mai

Utrolig...men sant. Torsdag 7/5 kom en Spitfire på lynvisitt til Rygge. Ankom kl 2005... og dro igjen kl 2035. Så vidt jeg vet, er det flyet som Biltema har kjøpt seg, som skulle tolles inn før norsk registrering. Og det skjedde altså på torsdag. Heldighvis hadde jeg fri- så jeg fikk avbildet den! Det er verre med DC-8'eren som kommer Lørdag kl 1400- og drar på mandag.:angry: Skal jobbe alle de dagene! Dessverre!

Litt vansklig lys iom at den kom så sent, men fikk jo en DY i flott lys mens jeg ventet da!

Dette får være en forsmak på Årets flyshow 22-23 aug.- 09
1GM_845_RYG_1Y7J1282DE2r.jpg

2GM_845_RYG_1Y7J1284DE2r.jpg

3GM_845_RYG_1Y7J1287DE2r.jpg

4GM_845_RYG_1Y7J1332DE2r.jpg

5GM_845_RYG_1Y7J1369DE2r.jpg

6GM_845_RYG_1Y7J1376DE2r.jpg

7GM_845_RYG_1Y7J1390DE2r.jpg

8GM_845_RYG_1Y7J1394DE2r.jpg

Og en som kom innom på Touch'n-go
9LN_KAP_RYG_1Y7J1300DE2r.jpg

Har sett denne på Rygge også, men den skulle vært i tråden fra osl 2.mai..hehe!
8LN_AGM_OSL_FAES1058DE2r.jpg

og fra litt tidligere på kvelden...
10LN_KKW_RYG_1Y7J1227DE2r.jpg

11LN_KKW_RYG_1Y7J1238DE2r.jpg

12LN_KKW_RYG_1Y7J1242DE2r.jpg

13LN_KKW_RYG_1Y7J1246DE2r.jpg

14LN_KKW_RYG_1Y7J1249DE2r.jpg

Takk for titten :)

Re: Spitfire på Rygge- 7.mai

Flott dokumentasjon, tusen takk! Fine bilder, og ikke noe problem med lysfoholdene i det hele tatt. Tvert om, litt motlys gir ofte mer liv i bildene.

Det er så vakkert. Både bildene til SE-DYD og særlig Spit'en.

Vi fikk vekslet noen ord med flyveren, Bertil Gerhart, på den svært korte mellomlandingen. De som ikke fikk med seg Spit'en nå kan komme på flyshowet. Da kommer Gerhart forhåpentligvis med Spit'en og en Mustang. Kanskje blir deg dogfight med Spit, Mustang og Messerscmitt!

Now, that'll be a Kodak moment!

http://www.ryggeairshow.no/

Blir vel lite dogfight om Gerhart skal fly alle maskinene, eller? :p

Flotte bilder! Synd det er "feil" motor i den... Er liksom noe galt med Griffon-lyden... :(

Det är Bertil G och hans son, som brukar flyga på uppvisningarna. På så sätt kan bägge maskinerna vara i luften samtidigt. ;)

Det är möjligt att det är "noe galt" med ljudet från en Griffon,.......men jag fick stå-päls i alla fall!! :D

p789427393-4.jpg

Last edited:

Blir vel lite dogfight om Gerhart skal fly alle maskinene, eller? :p

Flotte bilder! Synd det er "feil" motor i den... Er liksom noe galt med Griffon-lyden... :(

Jeg tror han med Messerscmitt'en heter Spinks.

Ifølge Gerhardt har Spit'en 2000 hestekrefter. Det blir det vel gromlyd av, uansett?

Blås i DC-8'eren! Bildene av Spit'en er verdt hundre DC-8 eller andre luftbusser. Strålende bilder! :)

Flotte bilder! Noen som vet hvorofr Rygge er stengt for VFR og IFR trening i dag? Hadde tenkt å ta noen T&G's der som en siste repitisjon før solo...

Blås i DC-8'eren! Bildene av Spit'en er verdt hundre DC-8 eller andre luftbusser.
Akkurat det er sant! Spiten kom rett over hustaket her på torsdag, klarte å knuse ei lampe da jeg måtte ut for å se hva det var :P

DC-8 om en halvtimes tid altså? Kanskje jeg skal ta en tur ut og ta en titt...

Herlige bilder av Spit'en!! Synd lyden ikke kommer med på bildene:)

Yngve

Back