Spesifikke statistikker for flybevegelser ved lufthavnene

Polaris

Free Luigi
Jeg har funnet avinors oversikt over antall totale flybevegelser, men jeg skulle gjerne hatt en slags pekepinn på hvilke operatører det er snakk om. F.eks hvor stor andel av de nesten 40 000 flybevegelsene ut av TOS Widerøe står for. Om ikke et nøyaktig tall, så iallefall et estimat? Går det an å kontakte lufthavnen for å få tak i slike tall i forbindelse med et prosjekt?

Om du ikke får noe fra andre så er det ikke vanskelig å lage et estimat. Bare se på ankomster/avganger over en uke også bruke det som et estimat på hvert selskaps andel

Jeg fikk i alle fall tilsendt statistikker for Narvik lufthavn helt tilbake til 1985 ved å kontakte Avinor. Disse statistikkene var mere spesifikke med tanke på type flyvninger som hadde foregått i forhold til de som ligger ute på Avinor sine nettsider men sa ingenting om de forskjellige selskapene. Så det er bare å ta kontakt med Avinor og hør om de har slik statistikk.

Jeg har funnet avinors oversikt over antall totale flybevegelser, men jeg skulle gjerne hatt en slags pekepinn på hvilke operatører det er snakk om. F.eks hvor stor andel av de nesten 40 000 flybevegelsene ut av TOS Widerøe står for. Om ikke et nøyaktig tall, så iallefall et estimat?

http://www.avinor.no/lufthavn/troms...0&selected_year=2010&selected_month=10&type=A

http://www.avinor.no/lufthavn/troms...0&selected_year=2010&selected_month=10&type=D

Eller grav mer her:
http://www.avinor.no/lufthavn/tromso/omoss/_presse/_punktlighet

Og de ser ut til å ha cirka 53%.

Ehmmm, tror dere det holder å liste "scanair.no/forum" som en kilde på universitetsnivå? :lol: :love Evt er det noen som vet hvor Toffen har hentet disse tallene fra? Det er vel gjerne avinor? :)

Ehmmm, tror dere det holder å liste "scanair.no/forum" som en kilde på universitetsnivå? :lol: :love Evt er det noen som vet hvor Toffen har hentet disse tallene fra? Det er vel gjerne avinor? :)
Jeg hentet tallene fra SIA, Avinors datavarehus. Selv jobber jeg i OSL.

Faktiskt finns det ett sätt att referera till information som är hämtat från ett forum ;)

Hvis du gidder å legge litt arbeid i det, kan du unngå problemet ved å gjøre matematikken selv på bakgrunn av punktlighetsstatistikken. Den gir nødvendigvis det riktige bildet siden alle flighter enten er i rute eller ikke.

Hvis du gidder å legge litt arbeid i det, kan du unngå problemet ved å gjøre matematikken selv på bakgrunn av punktlighetsstatistikken. Den gir nødvendigvis det riktige bildet siden alle flighter enten er i rute eller ikke.

Har selvfølgelig sett på muligheten, men det gir jo ikke den årlige statistikken. Skal jeg begynne å snøre sammen en hel uke, deretter sommer og vinterprogram, ville det blitt litt for mye arbeid for en liten oppgave på 5 sider. Ikke redd for arbeid, men redd for å få for lite tid til finpuss av andre ting. Og når informasjonen ER tilgjengelig - what's the problem? ;)

Takk for hjelpa uansett, allihopan (både her og på andre kommunikasjonsfelter).

Back