Spekulasjoner, rykter, refleksjoner og annet rundt MH17 (17/7/14)

Man har allerede dokumentert hetesignaturen fra raketten fra bakken opp til det traff flyet, og akkutrat den biten er det vel heller ikke noen som har stilt spørsmål ved.

Ellers er det vel liten tvil om at denne fyren er innblandet ...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/f...n-faar-skylden-for-flykatastrofen/a/23256386/

OK. Det var litt spekulasjoner torsdag kveld om det kunne være en bombe. Har aldri trod på de. Spørsmålet da blir hvilken nytte har utbryterne av å skyte ned ett pasasjerfly. Greit, hadde det vert ukrainsk... Den sympatien de kunne ha for sin sak er vel nå borte. For å si det på den måten. Så har vel opprørs-lederen nå skrevet under sin egen dødsdom.

Disse her mener at det kan ha vært Putin sitt fly de sikta etter. De har bomma bitte litt på hvordan en 777 ser ut men

KUALA LUMPUR, July 18:
Reports that downed Malaysian Airlines flight MH17 was accidentally targeted instead of Russian President Vladimir Putin’s plane could not be verified by The Rakyat Post.
Quoting news organisation Interfax, which quoted unnamed sources, Russia Today reported that MH17 was travelling on a similar route as Putin’s jet shortly before the crash.

Read more: http://www.therakyatpost.com/news/2...ins-plane-actual-target-pulled/#ixzz37tFPlkBd

Attachments

• Putin_s-Planes_M_HIRES-01-600x360.jpg
    Putin_s-Planes_M_HIRES-01-600x360.jpg
    47.7 KB · Views: 719
Hvem som gjorde det forblir kanskje en konspirasjonsteori til evig tid.

Mulig man kanskje ikke finner ut hvem som trykket på knappen, men det er nok ganske så sikkert at man klarer å plassere hvilken gruppe som skjøt flyet ned. Må ikke tro annet enn at etterretningstjenestene på begge sider og utenfor konflikten har fulgt godt med på hva som har foregått der de siste dagene.

Reiste virkelig Vladimir over øst-Ukraina på det tidsrommet? Når mange andre ikke ville fly over der pga risikoen? Og ville separatistene virkelig skyte ham ned, han som forer dem med utstyr og trening? Får ikke det til å stemme. Hvis noen ville skyte ned den nye tsaren ville det vel vært Ukrainerne? Og den risken tror jeg ikke de tar.

Får ikke det til å stemme. Hvis noen ville skyte ned den nye tsaren ville det vel vært Ukrainerne? Og den risken tror jeg ikke de tar.

Igjen så vil jeg anbefale at man er svært kritisk til hvilke kilder som melder om hva. Det gir nok mer svar enn ordene i seg selv.

Det var jo poenget mitt også, at den påstanden der er bullshit. Jeg tror det er noen løse kanoner der borte som skal få slite med å få støtte fremover, fra den ene eller andre kanten. Hvis det skulle vise seg at de har skutt ned dette med vilje blir det umulig for Putin å ta i saken, og da får ukrainerne en lett match med å ta igjen østområdene.

I dag skal separatistene i følge det Ukrainske forsvarsdepartementet ha skutt ned to Sukhoi-jagerfly, lurer på hvor ukrainerne tenker, eller vet de godt at separatistene ikke er så farlige som de skal ha det til? ellers ville de nok holdt seg unna, med mindre de gjorde dette for å skyggelegge separatistene enda mer....?

I dag skal separatistene i følge det Ukrainske forsvarsdepartementet ha skutt ned to Sukhoi-jagerfly, lurer på hvor ukrainerne tenker, eller vet de godt at separatistene ikke er så farlige som de skal ha det til? ellers ville de nok holdt seg unna, med mindre de gjorde dette for å skyggelegge separatistene enda mer....?

Vet ingenting om dette tilfellet, men krig er krig. Man forsøker gjerne å løse oppdrag med kjente og ukjente trusler tilstede. Hvordan det står til med det ukrainske flyvåpenet når det gjelder doktrine, kompetanse, ressurser, kultur osv. vet jeg fint lite om.

"Mission first, safety [sett inn passende ord]".. Det spørs bl.a. hvor viktig oppdraget anses ift. antatt risiko.

Last edited:
Back