Special meal - Thai Airways

tdb

ScanFlyer Silver
Medlem
Hei!

Har noen av dere forsøkt å bestille spesial mat når dere har reist i Royal First hos Thai? På thaiairways.com ligger jeg inne med "Vegetarian Hindu", mens på pre-order siden ligger jeg korrekt inne med hummer.
Jeg har forsøkt å kontakte Thai, men det virker ikke som de forstår "problemet"..Er "Vegetarian Hindu" bare en samlebetegnelse for mat fra pre-order menyen? Er det noen med erfaringer rundt dette?

Jeg har også bestilt fra pre-order, men ligger inne med veg hindu når jeg logger meg på. Ville ikke bekymret meg.

Jeg ligger inne med den maten jeg har bedt om.
Det samme for den andre personen på samme booking code.
Men det ville forundre meg stort om de ikke har en del options ombord for passasjerer som ombestemmer seg eller ikke har gjort pre-order.

Nå kjenner jeg ikke TGs opplegg for catering, men det er jo rart om man ligger inne med en AVML (om det er det det er) når man mener at man skal få hummer! Hadde det stått SFML eller SPML så kunne det jo stemme. Kanskje det korrigeres når dem lager cateringbestillingen, hva vet jeg...

Da kan jeg bekrefte at det ER grunn til bekymring. Jeg sjekket akkurat inn på strekningen SIN-BKK-OSL i C, og på mine to boardingkort står det AVML. I Thai-loungen bekrefter de at dette er hinduvegetar-måltid. Hun sendte melding til BKK for den siste strekningen min, men kunne ikke love noe. Første strekningen er uansett for sent å gjøre noe med. Så da får vi se hva kvelden og natten bringer av morsom mat...

Ser at de har vært utfordringer for flere på flyertalk ang. dette.
Min bestilling for 4x FCL LOBSTER for DM tur om en ukes tid står ennå ihvertfall ref. thaiair.com.
Ville nok fått bekreftet dette med mail til booking@thaiairways.no om jeg så det var muligheter for feil.

Hadde samme problem selv. Fikk bestilt mat, men da jeg skulle bestille sete lå det inne HinduVegg. Gikk så tilbake og valgte igjen, og satser på at det er ok med det.

Hvis ikke er det vel bare å spørre om man ser ut som en inder, og spørre hvor biffen man egentlig bestilte er henne?

Som Sørlending er jeg ikke særs begeistret for Thais Lobster Thermidor. Smakte gammel fisk av den da jeg spiste den og sendte den ut igjen. Etter å ha prøvd litt forskjellig synes jeg å konkludere med at TG kan Thai mat best. Pleier derfor å bestille Chicken Mussaman curry ut av BKK. Selv biffretter ut fra andre land blir tørre, fargeløse og kjedelige.

Har konkludert for lenge siden med at THai er god på drikke, men langt fra så god som sine konkurrenter på matsiden. kanskje jeg skulle leie meg inn som konsulent i matveien hos dem?

Blir spennende dette.

To foregående flights med TG i C (BKK-CTU og tilbake - så shorthaul, A330) brydde jeg meg ikke med å forhåndsbooke noenting og valgte blant de tre rettene som var på menyen. Maten var helt grei.

Loungen på CTU derimot var av typen HSD-venterom. Det vil si, på vei til gaten gikk jeg forbi en annen lounge lenger inne i terminalen som også skiltet med adgang for TG-C og *AG og så veldig fin ut. Men da var det jo for sent.

Flyvertinna dro på smilebåndet. Jeg fikk velge fra den vanlige menyen i stedet. Så får vi se hvordan det går på siste og lengste strekning.

Erfaringen min fra i fjor sommer med å forhåndsbooke i C og F var dårlig. Det ble bare rot og surr. Jeg booket mat på forhånd, kom ombord og så på menyen. Regnet med at alt var likt, minus hovedretten, men den gang ei. Det var en helt egen meny fra start til slutt :(

Hei!

Har noen av dere forsøkt å bestille spesial mat når dere har reist i Royal First hos Thai? På thaiairways.com ligger jeg inne med "Vegetarian Hindu", mens på pre-order siden ligger jeg korrekt inne med hummer.
Jeg har forsøkt å kontakte Thai, men det virker ikke som de forstår "problemet"..Er "Vegetarian Hindu" bare en samlebetegnelse for mat fra pre-order menyen? Er det noen med erfaringer rundt dette?

Jeg bestilte både spesialmat og preorder ifjor på 5 leg TG F. Mye rot, en gang kom ikke forhåndsbestillingen, to ganger trumfet spesialmaten preorder, en gang riktig, og en gang faktisk begge deler.

Anbefaling Glutenfritt: Skal en fly TG F, ikke legg inn special meal, snakk heller med purser som kommer rundt og sjekker matbestilling/hva en vil ha. Som regel er sauser separate FØR de blir tilberedt sammen med maten(f.eks biff). Da ber en bare om å få den ved siden av. Dette krever endel kunnskap om hva maten inneholder, men en finner safe retter, som det meste av thaimat.
Japansk mat inneholder gluten(soya), selv risen i mange tilfeller(blandet med noe mel)

Kanselleringen av måltid nr 2 ble utført, så jeg fikk velge fra menyen også her. Men utrolig kjipt. Jeg skal sende en klage til Thai, så får vi se.

Jeg gjorde et redelig forsøk på å dobbeltsjekke om min preorder av mat fremdeles lå inne som den skulle. Det hadde endret seg til hinduveg. Endret først til "no special preferance" og prøvde så å gå inn i menyen igjen. Men da røk hele servicen og ble til "404 not found".

Når siden forhåpentligvis kommer opp igjen skal preferanse legges inn på nytt og deretter printscreen ut på dødt tre i A4-format som medbringes på reisen.

Tror jeg skal sende en mail til TG i Norge før jeg reiser da.
Skal ikke noe hindiVeggi mat til denne karen nei.

Sist gang jeg fikk TG i Norge til å ordne denne maten for meg (siden virket ikke) skulle de sende fax om dette til BKK. Jeg endte opp med å få en annen rett enn den jeg hadde bestilt. Men heeey! Den slo HindiVeggi any day......

Men jeg fatter mot og gjør et nytt forsøk!!

Da funket websiden skikkelig igjen, og nå ser det ut som bestillingen henger fast i systemet også, men utskrift blir medbragt for sikkerhets skyld. Hindveg er godt det, men nå er det andre ting i menyen jeg har mer lyst på :)

Så får vi se 11. april hva som skjer når den hvite duken dukker opp.

Noen som vet om man får det man originalt har bestilt?
Jeg har bestilt biff mellom BKK-CDG og når jeg sjekker bookingen på Thai sin side så står det hinduveg. Men valgene jeg har i rullemenyen her er vel bare standard menyvalg uansett om det er i turist eller biz?

Hvis jeg logger meg på selve siden til Thai hvor Biz og First kan velge mat så står jeg inne med med biff slik jeg bestilte for måneder siden.

Det var riktig på vei ut, selv om crewet ikke hadde oversikt mellom ZRH-BKK.
,
MB

Dette blir interessant, men ikke av de rette grunnene er jeg redd. :)

Jeg logget meg akkurat inn på bookingen for BKK-HKG-BKK, hvor Utenbys og undertegnede er registert, for å bytte sete for meg selv på den ene flighten. Jeg så da at de opprinnelige special meal-bestillingene fortsatt var ok for begge to. Da jeg hadde byttet sete så var plutselig special meal'en til Utenbys nullet ut, mens min fortsatt var korrekt. Helt kålrabi!

Vel, jeg oppdaterte special meal'en til Utenbys nok en gang og lagret, og det ser korrekt ut igjen. Printer herved og putter i sekken. Dette går bra - aldri i væla, som min far ville ha sagt.

Ser frem til tilbakemelding fra TG, dette opplegget er jo natta.

Noen som vet om man får det man originalt har bestilt?
Jeg har bestilt biff mellom BKK-CDG og når jeg sjekker bookingen på Thai sin side så står det hinduveg. Men valgene jeg har i rullemenyen her er vel bare standard menyvalg uansett om det er i turist eller biz?

Hvis jeg logger meg på selve siden til Thai hvor Biz og First kan velge mat så står jeg inne med med biff slik jeg bestilte for måneder siden.

Det var riktig på vei ut, selv om crewet ikke hadde oversikt mellom ZRH-BKK.
,
MB
Har akkurat ankommet Paris og kan melde at biffen ble servert akkurat som bestilt, selv om jeg stod med hinduveg på siden til thai hvor man kan se igjennom bookingen.

MB

Jeg har også fått det bekreftet av Thai at det er registert hummer og ikke Hinduveg i min bestilling. De har ikke sagt noen grunn til at det er registrert med Hinduveg og ikke korrekt benevnelse i den ordinære spesial mat registreringen..

Back