Spanair

Originally posted by Fry

Mens vi er inne på det, håper å få reist en tur til Kanariøyene i oktober, åssen er været der da? Hvilke øy/er er mest solsikre?

Kom hjem fra Gran Canaria for 14 dager siden. I Oktober er det enda full sommer på Kanariøyene, men lurt å holde seg på sørsiden av øyene. Puerto Rico er det stedet som har flest Soldøgn i året med sine 340 dager, så det er jo ikke dårlig. Liten sjangse for dårlig vær på 1 uke ihvertfall. Når vi var der, så var det varmt og fuktig. Lå på 32-33gr og høy fuktighet. Men det var Calima ( Tropevarme ) på gang når vi reiste, for 3 dager etter vi kom hjem var det 44,2gr i Maspalomas. Vi bruker å være på Sunwing Arguineguin og det kan anbefales på det sterkeste hvis du har med barn da vel og merke. ;)
Tenerife og da f.eks Playa Las Americas og Los Cristianos er også meget solsikkre steder der.

Airbus 330. :smile2

Fløy Spanair Business Class fra Barcelona til København for noen år tilbake. Reiste med en ganske sliten MD-83 som jeg fortsatt tror de har grådig mange av. Opplevde helt ordinær service og mat til Business Class å være, men dog dårligere enn SAS. Hyggelig besetning.

Originally posted by Airbus 330

Originally posted by Fry

Mens vi er inne på det, håper å få reist en tur til Kanariøyene i oktober, åssen er været der da? Hvilke øy/er er mest solsikre?

Kom hjem fra Gran Canaria for 14 dager siden. I Oktober er det enda full sommer på Kanariøyene, men lurt å holde seg på sørsiden av øyene. Puerto Rico er det stedet som har flest Soldøgn i året med sine 340 dager, så det er jo ikke dårlig. Liten sjangse for dårlig vær på 1 uke ihvertfall. Når vi var der, så var det varmt og fuktig. Lå på 32-33gr og høy fuktighet. Men det var Calima ( Tropevarme ) på gang når vi reiste, for 3 dager etter vi kom hjem var det 44,2gr i Maspalomas. Vi bruker å være på Sunwing Arguineguin og det kan anbefales på det sterkeste hvis du har med barn da vel og merke. ;)
Tenerife og da f.eks Playa Las Americas og Los Cristianos er også meget solsikkre steder der.

Fint:) Bestilte tur i forrige uke, drar til Playa Del Ingles 6.oktober, flyr med Novair:) Vi satser på en uke med sol og varme..og god mat og drikke:-p

Originally posted by Fry

Originally posted by Fry

Fint:) Bestilte tur i forrige uke, drar til Playa Del Ingles 6.oktober, flyr med Novair:) Vi satser på en uke med sol og varme..og god mat og drikke:-p

God tur. Og anbefaler Biffresturanten El Torro i Playa Del Ingles med det samme, beste Biffen i byen der. Ligger på Jumbo senteret av alle steder. :lol:
Ellers så har jo Big Horn også åpnet en avd i Puerto Rico der du får 400gr Biff for 22Euro. ( ca 160,- ) NAM NAM

Airbus 330.:smile2

God tur. Og anbefaler Biffresturanten El Torro i Playa Del Ingles med det samme, beste Biffen i byen der. Ligger på Jumbo senteret av alle steder. :lol:
Ellers så har jo Big Horn også åpnet en avd i Puerto Rico der du får 400gr Biff for 22Euro. ( ca 160,- ) NAM NAM

Airbus 330.:smile2

Takk for tipset, det er notert..:) Blir bare å finne Jumbo senteret da...Bor nærme Kasabah(?)-senteret iallefall:)

Skal du bo nær Kasbah senteret så bor du ganske nære Yumbo senteret også, for det er kun 5 min gange mellom de to sentrene der.. :cool:

Oki! Aldri vært på Kanariøyene før jeg, men blir vel samme som ellers i "syden"... Noen som har fløyet Novairs A321? Hvordan er de? Er det ikke relativt god beinplass der?

Originally posted by Fry

Oki! Aldri vært på Kanariøyene før jeg, men blir vel samme som ellers i "syden"... Noen som har fløyet Novairs A321? Hvordan er de? Er det ikke relativt god beinplass der?

Ja Novair's A321 har 199 seter, mens bl.a. Spanair sine har 212, så det er vel en av de bedre på chartermarkedet ja... :D

Men Spanair sine er ikke så ille, så dermed er det vel bra plass i Novair sine uten at jeg vet sikkert, ettersom at jeg ikke kjenner til Novair fra "innsiden"...:p :D

Spanair har även en eller två maskiner med 218platser, kan vara 212 platser i dem nu, det var ett tag sedan jag kollade upp det, ECIJU är en av dem.

Fått litt kalde føtter, er redd Playa Del Ingles er et altfor "festete" sted, vi søker ikke hardfesting... Tar jeg feil? Skal prøve å få gjort om bestillingen og bo i San Augustin isteden, skal visstnok være roligere der... Ser for meg at vi blir ranet og svindla og overfalt av fulle folk overalt jeg...Var litt rask med å bestille da vi var i butikken...

Ta det med ro angående Playa :)

Jeg har vært der flere ganger, både med kompiser og med kjæreste. Det finnes liv der om man ønsker, men det er også mulig å ta det rolig. Veldig fin strand der, det eneste er at det er litt slit om det blåser mye.

Jeg bodde på arguenegin nå sist (sunwing), meget rolig sted. Gran Canaria er generelt herlig for oss som er vant med å reise tiL Tyrkia, man slipper det helvetes maset.

Originally posted by Hartson

Ta det med ro angående Playa :)

Jeg har vært der flere ganger, både med kompiser og med kjæreste. Det finnes liv der om man ønsker, men det er også mulig å ta det rolig. Veldig fin strand der, det eneste er at det er litt slit om det blåser mye.

Jeg bodde på arguenegin nå sist (sunwing), meget rolig sted. Gran Canaria er generelt herlig for oss som er vant med å reise tiL Tyrkia, man slipper det helvetes maset.

Var også på Sunwing Arguineguin for 14 dager siden, anbefales herfra også.
Playa Del Ingles er ikke så ille som folk skal ha det til, ihvertfall ikke hvis man holder seg borte fra trange smug o.l

Vel, har booket om uansett... Drar til Rhodos, kanskje ikke like varmt, men er godt og varmt der fremdeles... Og der er det litt mer severdigheter og ting å se også... Pluss at jeg er trygg på Hellas, fantastisk land med gammel kultur og spennende historie:)

Her har det vært mye prat om sol på sørsida av Kanariøyene. Om sommeren er det veldig behagelig på nordsida, men det kan være ganske kaldt om vinteren, spesielt i La Laguna, som er byen som ligger inntil Tenerife Norte Los Rodeos. Likevel vil jeg absolutt anbefale et besøk. Det er mye mer interessant, frodig og vakkert på nordsiden enn sørsiden. Strendende langs nord-spissen av Tenerife er mye flottere enn noe på sørsiden.

Back