Så ved en tilfeldighet et par wingview-snutter på Youtube, filmet ombord i Southwest-maskiner. La merke til at i begge videoene var climbrate relativt høy, samtidig med at det tilsynelatende ble satt en høyere climb power enn hva man tradisjonelt opplever etter avgang (med merkbar turtallsnedgang).
Gjorde av ren nysgjerrighet et søk på flere videoer fra avganger med Southwest og fant at det samme gjentok seg ved hver avgang.
Spørsmålet blir da enkelt og greit - om noen vet - hvorfor Southwest har denne prosedyren? Ønsker de å klatre raskest mulig over 10.000 fot og høyere for å starte salget ombord, eller er det andre driftsøkonomiske årsaker? Eventuelt en kombinasjon?
Gjorde av ren nysgjerrighet et søk på flere videoer fra avganger med Southwest og fant at det samme gjentok seg ved hver avgang.
Spørsmålet blir da enkelt og greit - om noen vet - hvorfor Southwest har denne prosedyren? Ønsker de å klatre raskest mulig over 10.000 fot og høyere for å starte salget ombord, eller er det andre driftsøkonomiske årsaker? Eventuelt en kombinasjon?