Southwest med motoreksplosjon 17APR18

Hvor mange CFM 56 motorer er der i drift i denne verden, og hvor mange har fejlet igennem tiderne..
Jeg tror man vil se at det er en yderst driftsikker motor..

Hilsen Ole
 
Hvor mange CFM 56 motorer er der i drift i denne verden, og hvor mange har fejlet igennem tiderne..
Jeg tror man vil se at det er en yderst driftsikker motor..

Hilsen Ole



Uten tvil, men kanskje du skal lese artikkelen en gang til hvis du mener den sier den ikke er det?

Poenget de ser på her er hva som skjer når den ryker og hvorfor det blir en «uncontained» hendelse, mens testene som har blitt gjort har visst noe annet
 
Vi er som oftest enige, men på akkurat den første biten er jeg veldig uenig med deg, Polaris. Det er nettopp god trening som sørger for at man i kritiske øyeblikk gjør alle de riktige tingene uten å nøle. Det er hvis man aldri har trent eller opplevd det som skjer at man begynner å fomle og rote det til. God kvalitet på opplæring og trening er det som sikrer et godt resultat når nødsituasjoner inntreffer.



Vi kan vel bare forestille oss hvordan utfallet ville vært om pilotene ikke trente på motorbortfall.
Jeg løper ikke maraton for jeg er ikke trent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Og da skal vel alle versjoner av 7B skal sjekkes - cycles er nøkkelen. Ref Stones post #23.
 
Jeg ser flere artikler/hint blant annet på fjesboken om at omtrent alle passasjerene hadde på maskene feil og er ergo ignorante og dumme.

Når nesten alle passasjerene ikke har fått med seg/forstått sikkerhetsinstruksjonene så er det vel heller et annet sted det går galt? Hvis ingen i klassen forstår matte så er det KO ofte systemet og/eller læreren som må se litt på hvordan man gjør det.
 
Jeg ser flere artikler/hint blant annet på fjesboken om at omtrent alle passasjerene hadde på maskene feil og er ergo ignorante og dumme.



Når nesten alle passasjerene ikke har fått med seg/forstått sikkerhetsinstruksjonene så er det vel heller et annet sted det går galt? Hvis ingen i klassen forstår matte så er det KO ofte systemet og/eller læreren som må se litt på hvordan man gjør det.



Litt usikker. Man demonstrerer det både visuelt og med tale før HVER avgang. Man må faktisk ta litt ansvar som passasjer for å ta til deg informasjon også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Litt usikker. Man demonstrerer det både visuelt og med tale før HVER avheng. Man må faktisk ta litt ansvar som passasjer for å ta til deg informasjon også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det må de, men når 90% ikke gjør det så er det jo noe som ikke fungerer?
 
Jeg har flydd en del, og faktisk ofte fulgt med på sikkerhetsdemoen, til og med fått med meg at masken skal over nesen. Det gir jo fullstendig mening.

Men, jeg har på en måte alltid tenkt at maskene har en utheving e.l. på en side som skal over nesen. På mange måter slik mange andre masker man ser, f.eks. i helsevesenet eller bruker når man maler og herjer med kjemikalier. Og dette til tross for at jeg har sett bilder av maskene på fly mange ganger og da som sagt fulgt med på demoen. Dette er ikke noe ukjent fenomen, man danner seg bilder av mye rart basert på erfaring, og avviser avvik. I dette tilfellet er da maskene på fly avviket. Så jeg er søren meg ikke sikker på om jeg i en stresset situasjon hadde klart å ikke rote det til selv... Jeg håper jo at jeg hadde tenkt klart, men er ikke så selvsikker som mange her inne og på andre forum virker å være.

En annen sak er at mange virker å oppfatte dette som et nytt problem, men er det virkelig det? Eller er det først nå folk har bilder og kan vise at folk bruker de feil?

Update; googlet litt og ser som forventet at de fleste av maskene er helt runde, men det finnes noen få som har et design som tydelig viser at ene siden skal over nesen.
 
Last edited:
Det må de, men når 90% ikke gjør det så er det jo noe som ikke fungerer?

Sidst jeg fløj (SAS, nov. 2017j, var der 1 i Plus sektionen, der fulgte med
i sikkerhedsdemonstrationen. Mig! De øvrige pax havde travlt med at læse
deres mails og alt muligt andet, som de havde lastet ned, inden de gik
om bord! Så det må være dem, der er noget i vejen med!

Det skal lige nævnes, at jeg før i tiden selv gjorde er stort nummer ud
af at ignorere sikkerhedsdemonstrationen, sikkert for at give til kende,
at jeg var en erfaren flypassager, og mig kunne de ikke fortælle noget!
What a spoiled little bitch I was!

Det var vist forumisten Gandalf, som engang skrev, at han altid tog venlig øjenkontakt til den c/a, som briefede pax! Og at det undertiden kastede en
ekstra kop kaffe eller genstand af sig! Sådan er det! De fleste vil gerne
forsikres om, at deres jobs er påskønnet!
 
Maskene er ikke logisk utformet. Derfor gjør folk slik. Men puster mann inn med munnen og ut med nesa så går det helt fint.
 
Kan tenke at det er så man slipper å stresse med å finne riktig vei når man skal ta den på. Nå er den universal
 
Vet vi at folk brukte maskene feil da de trengtes og det var oksygen i dem, eller er alle bildene tatt etter at oksygenet var brukt opp, flyet var i lavere høyde og det ikke lenger var behov for maskene?
 
Vet vi at folk brukte maskene feil da de trengtes og det var oksygen i dem, eller er alle bildene tatt etter at oksygenet var brukt opp, flyet var i lavere høyde og det ikke lenger var behov for maskene?



Kanskje alle har hypoxia og at det bare er rør og fjas med alle sammen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Antar den har fått ny motor når den nå er sendt til Paine Field for reparasjon. FL400, så da er nok vinduet tett også


176ee39ec6119347715674ec8eee6649.jpg
 
Back
Top