• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Southwest med Houston (IAH) og Chicago (ORD)

Someone

Moderator
Medlem
Om det kan skyldes Korona eller ikke kan diskuteres, men Southwest ser nå muligheten og griper sjansen til å starte ruter til IAH og ORD i 2021, mens de i dag jo er store på både Houston Hobby (HOU) og Chicago Midway (MDW).

Hvor rutene skal gå blir visstnok offentlig neste uke, men da er det ikke mange av de større flyplassene i USA Southwest ikke er på.


https://www.swamedia.com/releases/r...-houston-george-bush-intercontinental-airport

Southwest Airlines To Add Service At Chicago O'Hare International And Houston George Bush Intercontinental Airport
 
Lett å overføre til våre forhold. Vi ser Widerøe’s hub’ing i Bergen og vi vil trolig se at SAS i første rekke vil styrke CPH-hub’en før de ekspanderer utover. Naturlig nok på bekostning av Arlanda og Gardermoen. Nå er det kun en ting som gjelder og det er effektiv drift og styring av trafikkstrømmer så langt det er mulig.

Nå gjelder det å være kynisk og fokuserer på å bremse tapene.
 
Ser ut som IAH i første omgang får DEN, DAL, MDW, BNA og MSY fra våren 2021. Alle er vel Southwest hubber i dag?

Mens ORD får til deres hubber i BWI, DAL, DEN, BNA og PHX fra februar 2021
 
Back
Top