Southwest goes Amadeus

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ettersom Southwest's nå etterhvert antikvariske reservasjonssystem ikke støtter internasjonale flighter, har de endelig bestemt seg for å dumpe det totalt og satse på Amadeus Altea. Først vil de implementere internasjonale flighter (som de ikke har i dag), så vil de legge inn airTran (som allerede flyr internasjonalt med et annet reservasjonssystem) før de nok kommer til å legge inn alle sine innenriksflighter. Dette er foreløpig en opsjon, men jeg kan vanskelig se at det ikke vil skje over tid.

http://finance.yahoo.com/news/southwest-airlines-amadeus-group-sign-110500930.html
 
Hva koster egentlig kjøp og implementering av et slikt system? Har det for meg at det er kompliserte saker med forholdsvis snever kundegruppe.
 
Hvordan funker det å ha to systemer i et selskap som de legger opp til her (for en periode)? Vil ikke det være en oppskrift på krøll?
 
Hvordan funker det å ha to systemer i et selskap som de legger opp til her (for en periode)? Vil ikke det være en oppskrift på krøll?

Det er jo ganske vanlig at man har flere systemer i en overgangsperiode etter et oppkjøp / merger og southwest har jo enorme problmer med sitt interne IT system - enkelte har hevdet at den opprinnelige årsaken til Southwest ikke tok bagasjer gebyr var at det ikke fantes muligheter i IT systemene til å betalt for bagasje.
 
Back
Top