Southwest forlater SEATAC ?

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Det lekket ut i dag at Southwest forhandler med King County om bruk av Boeing Field i stedenfor SEATAC.....det er snakk om 40 flighter til aa begynne med......rykter har snurret rundt en stund....og SWA har klart utrykt sin misnoeye med SEATAC og gatene de operer i fra samt kostnadene.....og i dag lekket Ron Sims at forhandlingene var kommet svaert langt...
 
Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.
 
Originally posted by LN-MOW
Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.

Om dette er en alment kjent posisjon så kan det vel umulig være et godt kort på SW sin hånd i forhandlingene med Port of Seattle. Hvorfor iallverden skal de senke sine avgifter dersom de vet at trusselen om flytting til BFI er en tom trussel..?

jy
 
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002336439_airport15.html

Det er alvor. Men dette er en 'hot potato' og vil bli blokkert av politikerene. Southwest vil ikke kunne faa BFI for seg selv, og andre vil forlange aa flytte ogsaa. Jeg har vaert paa stasjonssjefmoeter paa SEA og kjenner godt stemningen. For Sea-Tac boer dette imidlertid vaere en vekker uansett ...
 
Originally posted by LN-MOW
Tull og toeys ... dette har vaert oppe flere ganger. King Co. vil ikke la dette skje, ganske enkelt fordi infrastrukturen rundt BFI ikke vil kunne klare den trafikken dette ville foere med seg. Og hva sksl de gjoere naar selskap nummer to .. og tre .. og fire ... osv. ogsaa forlanger aa bruke BFI?

Dette er bare politikk for aa faa Port of Seattle til aa sette ned brukeravgiftene paa SEA. De er for oeyeblikket blandt de dyreste i landet og PoS er helt uten bakkekontakt.

Ikke Tull ...og ei heller Toeys....dette er i ferd med aa skje...SWA har en meget enkel operasjon og kan fint tilpasse seg King Counties terminal....Starbucks er allerede i ferd med aa aapne kaffebar :biggrin

SWA har jo ingen Interline...saa at de er paa en annen flyplass spiller ingen rolle...selskap 2 og 3 er ennaa avhenige av Interline trafikk...

SWA ser ogsaa paa Everett som flyplass nummer2 Is eattle omraadet, med det nye konferansesentret i Lynnwood begynner Everett aa bli interessant.....

Renton er vel planlagt nedlagt.....i hvertfall er Boeings planer aa flytte all produksjon til Everett.....og selv om Renton har grei beliggenhet, er det ingen infrastruktur der..BFI har derimot infrastruktur som er langt bedre enn Ha Ha Hahn....og om en ukes tid til og med Starbucks
:biggrin
 
Om ikke annet kan Boeing få korte deliveryflights. Eller skal vi si deliverytaxi?

Men når PoS engang mangler bakkekontakt prismessig er det egentlig veldig bra at SWA bruker sin "kundemakt" og sier neitakk til videre samarbeid. Sånt har lett for å komme pax'en til gode og fremmer konkurranse, uten alt for mange ulemper for nevnte pax. :cheers:
 
Det er en del motstand mot dette ...

http://seattlepi.nwsource.com/local/228927_airportfollow17.html
 
Er Port of Seattle offentlig eid? I så fall kan jeg forstå politikernes motstand. Det var noen av argumentene jeg hadde problemer med å se at hang på greip, men det er jo politilkere vi snakker om...;)
 
Back
Top