South African i trøbbel ... igjen ..

Re: South African i trøbbel ... igjen ..

Noen av de kansellerte rutene tas over av franchise partneren Airlink

https://www.flightglobal.com/networ...to-retain-four-axed-saa-routes/136600.article

But private South African carrier Airlink – which has a franchise agreement in place with SAA – says it will continue to operate the domestic route linking Johannesburg to Port Elizabeth, as well as services to Ugandan city Entebbe, Ndola in Zambia and the Angolan capital Luanda in its own right when SAA stops its services from 29 February.

Uffda.:( Bare fløyet de 1 gang LHR-JNB C-klasse i b-747.
1ste reisgutten ble skikkelig imponert, hvit duk og greier.

Det gamle SAA var faktisk veldig bra. Jeg satt en gang på tur JNB-FRA ved siden av en dame som jobbet for Lufthansa i Johannesburg og hun sa "Jeg burde egentlig ikke si dette, men hvis du har et valg burde du fly SAA i stedet for Lufthansa." Selv har jeg bare hatt syv relativt korte turer med dem, inkludert en 744 JNB-DUR den gangen de var nye og fløy korte turer innenriks for å trene besetningen. Meget bra service selv på kortrutene.

Det gamle SAA var faktisk veldig bra. Jeg satt en gang på tur JNB-FRA ved siden av en dame som jobbet for Lufthansa i Johannesburg og hun sa "Jeg burde egentlig ikke si dette, men hvis du har et valg burde du fly SAA i stedet for Lufthansa." Selv har jeg bare hatt syv relativt korte turer med dem, inkludert en 744 JNB-DUR den gangen de var nye og fløy korte turer innenriks for å trene besetningen. Meget bra service selv på kortrutene.

Noe sier meg det er en stund siden. Slik jeg har forstått det var det lenge siden SAA var bra?

Noe sier meg det er en stund siden. Slik jeg har forstått det var det lenge siden SAA var bra?

Joda, detta vakk'e i går. Det gjelder vel forsåvidt nesten alle flyselskaper, men i likhet med landet selv har nok SAA gått mer nedoverbakke enn gjennomsnittet.

For en 15-ish år siden så hadde jeg nok glatt valgt SA over LH, førstnevnte hadde nyere/bedre oppgraderte fly, mens LH i stor grad fløy nedover med gamle B744 med TV i taket og fantastisk lite benplass

South African i trøbbel ... igjen ..

Jeg fløy dem endel i årene 2012-2015. Et bra selskap da, men økonomien haltet da også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Økonomien til SAA har alltid haltet, selv i «gode gamle dager» da ikke fikk fly over Afrika. Kvaliteten har vært bra, men de siste årene har de hatt en ledelse som ikke akkurat har tjent andre enn ledelsen selv. Sør-Afrika er «on a slippery slope» og det blir stadig glattere - og det gjelder hele økonomien ikke bare SAA.

Ser ut som det er slutt på morroa?

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

Ser ut som det er slutt på morroa?

Sent from my HTC U12+ using Tapatalk

Ja i følge tyske Aero.de er alle ansatte sagt opp til slutten av måneden og driften innstilles.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back