• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sørlandets nye hovedflyplass

Re: Sørlandets nye hovedflyplass

FrP skal redde verden. Da trenger de ikke mer enn 1440 meter....før de havarerer.
 
Re: Sørlandets nye hovedflyplass

Skjermet for vind og tåke.

Hvordan gjør man dette?

Om det blåser mye i høyden og ikke på bakken bør man være litt forsiktig

..og når det blåser lite kan det vel fort bli tåke.

Kan noen med bedre met-kunnskaper enn meg forklare?
 
Re: Sørlandets nye hovedflyplass

Hvordan gjør man dette?

Om det blåser mye i høyden og ikke på bakken bør man være litt forsiktig

..og når det blåser lite kan det vel fort bli tåke.

Kan noen med bedre met-kunnskaper enn meg forklare?

Det menes vel bare at Gullknapp ble plassert et meget gunstig sted hvor det erfaringsmessig er bra vær sammenlignet med de fleste andre steder en flyplass kunne vært plassert i fylket.

Prosjektet Arendals flyplass har vært arbeidet med siden før krigen, og flere plasser ble forkastet i prosessen. Nå ligger den altså et sted hvor alt er flatt i de aktuelle retningene, slik at den kan utvides "ubegrenset". (Se bildet i Agderposten, linken som er i første post).
 
Re: Sørlandets nye hovedflyplass

Om Arendal blir lavprisflyplass på linje med Torp så må vel den bli hetende Kristiansand Nord da?
 
Back
Top