• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sør-Korea går for A330 MRTT

Someone

Moderator
Medlem
Sør-Korea går for A330 MRTT

Nok engang så stikker A330 av med seieren over 767 når det kommer til valg av tankfly. Siste ute er Sør Korea med en ordre på 4 maskiner

http://militaryaircraft-airbusds.co...ement-South-Korea-selection-of-A330-MRTT.aspx
Airbus Defence and Space is greatly honored for the A330 Multi Role Tanker Transport, powered by Rolls-Royce, to be selected by the Republic of Korea as its future air-to-air refuelling and transport aircraft after an open and objective competition.

Boeing og deres 767 tanker, kalt KC-46 Pegasus har riktignok langt flere ordre pga gigantkontrakten med US Air Force, som Boeing riktignok trengte to forsøk og politisk innblanding for og klare vinne :rolleyes:

Samtlige andre lands tankflykontrakter de siste årene hvor det har stått mellom A330 og 767, så har førstnevnte gått av med seieren
 
Re: Sør-Korea går for A330 MRTT

Royal Australian Air Force har også valgt A330 MRTT...
The Royal Australian Air Force (ASY, Richmond, QL) will acquire two A330-200s from Qantas (QF, Sydney Kingford Smith) later this year ahead of their conversion into KC-30A Multi-Role Tanker Transport aircraft at Airbus Defence and Space’s Madrid Getafe, Spain facility. The jets - VH-EBH (cn 892) and VH-EBI (cn 898) - are currently leased from CIT Aerospace.

"The two additional KC-30A aircraft will be delivered in 2018 and provide a substantial increase to the air-to-air refuelling capacity of the RAAF," the Australian Department of Defence said in a statement. “The RAAF decided to use these particular aircraft as they are extremely close to the same basic specification as the KC-30As already in service.”

Once conversion is complete, the two aircraft will join the RAAF's existing fleet of five A330 MRTTs.
http://www.ch-aviation.com/portal/n...force-to-convert-two-ex-qantas-a330s-to-mrtts
 
Back
Top