• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Søndag morgen

Re: Søndag morgen

God kveld fra Tromsø! Tilbake fra noen dager i Manchester.

Fikk en "hyggelig" opplevelse i Fast Track'en på OSL... Er nå blitt nedgradert til menig EBG, men har vel fortsatt lov til å ta med gjester i Fast Tracken (sikkerhetskontrolløren kunne i alle fall bekrefte dette for meg). Men, nei, maskinen sa "nei" på den ene gjesten, og fremvisning av gullkort hjalp fint lite siden maskinen sa "nei". Han åpnet sperrebåndet, og jeg trodde et øyeblikk at han ville slippe gjesten min inn, men det var nok kun for å sende oss to andre ut og til vanlig track. "Send tilbakemelding til kundeservice" var kommentaren hans... Er det ikke lov å bruke hodet? EBG+billett med SAS burde være tilstrekkelig selv om "the computer says no".

"If computer says no, no pay". Det er nok problemet.

"If computer says no, no pay". Det er nok problemet.

Det jeg har hørt fra Avinor er at flyselskapene ikke betaler per passasjer, men bidra til dekningen av kostnadene ved å holde Fast Track åpen gjennom en fast betaling. Mulig min kilde der er feilinformert.

Jeg ser poenget ditt, men det bør vel uansett finnes en back-up plan når en reisende åpenbart har adgang (og vekteren er klar over dette).

Det jeg har hørt fra Avinor er at flyselskapene ikke betaler per passasjer, men bidra til dekningen av kostnadene ved å holde Fast Track åpen gjennom en fast betaling. Mulig min kilde der er feilinformert.

Jeg ser poenget ditt, men det bør vel uansett finnes en back-up plan når en reisende åpenbart har adgang (og vekteren er klar over dette).

Enig med det, men min teori er i grunnen den eneste som gir mening i forhold til en så åpenbar motvilje mot sunn fornuft som de bedriver.

Enig med det, men min teori er i grunnen den eneste som gir mening i forhold til en så åpenbar motvilje mot sunn fornuft som de bedriver.

Da vil det være interessant å se om det ligger en forpliktelse overfor de som betaler for tjenesten til å levere et produkt som de som faller innenfor faktisk kan bruke (også hvis "the computer says no"), og hvis det gjør det så er det vanskelig å forstå at flyselskapene ikke tar tak i det (melding er forøvrig sendt til SAS med spørsmål om det er slik det skal fungere). I så fall er det i siste instans flyselskapets ansvar å få dette til å fungere.

Last edited:
Back