Søndag i Norge, sier'em ..

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Søndag i Norge, sier'em ..

Jawooohl ... da kan dere starte søndagen mens jeg fortsatt har litt lørdag igjen. Mye styr i dag, svigerbeistet hadde ikke en god dag så Dexcom'en kjørte jojo fra 60 til 250 og ned til 160 igjen ... menmen ...

Var en liten tur ute og det var sjokkerende mye trafikk. Kun sporadiske munnbind å se og det var stort sett de unge som hadde dem på. Kjørte også forbi en park hvor sheriffen og nasjonalgarden hadde satt opp testingsstasjon for de som hadde lyst (og 150 dollar...) Helt folketomt. Det skal bli interessant å se smittetallene fremover.

Fikk plantet litt mais og bedrevet littegrann coronaspotting .. Først en Prime 767 i cruise, før denne krabaten kom seilende på innflyving over lake'n på vei inn mot ATL.

Ha en strålende søndag!

D-ACLB.jpg

Re: Søndag i Norge, sier'em ..

Strålende søndag tja, her er det regn og mer og mer vind. Trøsten et at det meldes snø i siviliserte strøk. Dessuten var det biff til middag og lunsj. Nettene flyr avgårde her når det er full operasjon. Ser iallfall ut til at fremtiden ser litt roligere ut. :72:

Last edited:

. før denne krabaten kom seilende på innflyving over

Var dette etterfølger til German Air Cargo?
Fikk tilbud om jobb der i 1988 når dem hadde DC-8-73.
Fløy samme maskin for et US selskap med base i Frankfurt og en av våre senior skippere hoppet over til German Air Cargo som sjef flyger og prøvde å rekruttere alle oss som var på samme fly i samme base. Mange som dro dit. Mere pæng og enkelt kurs siden vi var på nøyaktig samme fly.
Jeg takket nei, og fikk isteden et saftig lønnspålegg siden vi mistet så mange flygere til German Air Cargo at selskapet mitt prøvde å tviholde på oss som var igjen.
Tider..

God innesøndag fra Ris. Regner ute og det skal det vel gjøre en stund...Nespresso i kopp og kropp...og det er rester igjen av banankaken...men ikke så lenge. Ha en bra søndag...tror jeg tenner på peisen.

Mornings her fra Asker hvor det regner ganske greit i morgentimene. Men ser ut som det etterhvert skal gi seg, så jeg senere kan få en «tørrskodd» løpetur. Ha en fin dag

Regn til tidlig ettermiddag sies det, koselig det, trivelig å være inne. :)
Våkna da det startet i natt, og fikk redda inn et og annet på terrassen som ikke nødvendigvis trenger være ute i slikt vær.
God søndag her, egg og kaffe kokt, frokost klar. Kanskje kryper en tilbake til bingen og slumrer litt til lyden av regnet etterhvert, fyre i peisen skal og vurderes. Holde hviledagen hellig, la helligdagen hvile, eller noe.

p.s. Flott å se MD-11´n i lufta !

Last edited:

God morgen, frokost er spist, Evergood er i koppen og Bonanza er på Tv2 også. Ha en flott dag videre.

Jan

10. mai og det meldes om -10 og frisk bris, effektive -18 der hvor vi sikter inn våre ski. NV-vind er fantastisk (har vært stabil i nesten 2 uker nå), hadde den bare kommet typ nov/des så kunne sesongen allerede startet da med masse snø! Eneste fordelen nå er lengre vårsesong og således ski langt ut på kveldingene. Satser på nysnø/powder, worst case blir det hardt men men - bare det å kunne satse er nok til å ta sjansen på denne tiden av året!

Til middag blir det and, og hvis solen skikker frem på 1500’ish meter i tillegg, blir dette en episk vinter-mai-dag [emoji7][emoji2956][emoji3587][emoji41]

Bedre formiddag fra Bainbridge, hvor solen skinner, espressoen er sterk og det ser ut som nok en dag med 80 F ++ godt jeg fikk kjøpt en propan terrasse heater - joggeturen på 5k ble tilbakelagt før 08:00. Ellers har LN-MOWs spådommer så langt ikke blitt oppfylt, ingen Trumperbirds på oss - derimot mere lokale varianter: mye fra The Flying Heritage fyller opp sammen en lokal Beechcraft club som flyr diverse varianter i formasjon nesten daglig, 7 maskiner hvorav i hvertfall 4 Bonanza (the real Bonanza) lett gjenkjennelig med v-halen. Ei heller blir det noen sjekk fra Donald til oss - tjo bing !

Lite har åpnet så uterestauranten hjemme i hagen begynner å bli skikkelig bra, Happy Hour med Browne og i kveld en Vin Jaune ! (Vi har oppdaget MHz streaming - stor glede over en fransk krim serie «Blood on The Vine» samt masse bra italienske.

God kveld fra toget ved Sande, retning sør. Ny uke, denne gang relativt innholdsrik, så nå var det bare å komme seg ned på søndagskvelden. Snart 17.mai, så tiden flyr!

Back