Sommerprogrammet til Norwegian

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Originally posted by OEH
Joda, det er mulig å få tak i de billigste billettene hvis man er villig til å reise på svært lite attraktive tidspunkt.
Hvem har f.eks lyst til å reise hjem kl 8.30 søndag morgen etter en helg i Amsterdam?
Om en planlegger og bestiller kanskje 1-2mnd fram i tid så er det ikek vanskelig å finne bedre avgangstider....
Og tviler STERKT på at prisene blir så mye billigere med Norwegian om du bestiller 1-2 mnd fram i tid.....men mulig avgangstidene vil passe deg bedre.

KLM og SAS er tungt inne i denen ruten...og Sterling har 2 daglige forbindelser fra Oslo til AMS via CPH. Tror IKKE dette er en rute Norwegian vil satse på....evt tjene penger på. Er helt enig med BU662 her.

Tror Amsterdam er en såpass attraktiv destinasjon at det kunne gått bra, dersom de satset på Rotterdam.
DY flyr vel til flere destinsjoner med konkurranse, bl.a Praha, Budapest, Warszawa, London osv. Ser ingen grunn til at Amsterdam ikke skulle kunne gå også.

Originally posted by DYEr nok ikke lett å få ruteprogrammet til å gå opp med at alle fly skal gå om morgenen og middagstiden nei.
Så langt har jo Norwegian ikke satset på multi-leg-flyvninger. Strider litt imot prinsippet for LCC.
Joda, det er klart at det nok ville medføre økte utgifter, hvis ikke DY vil etablere en base her oppe.

Southwest har da masse multileg-flyvninger, så vidt jeg vet. Det eneste problemet med multi-leg er vel at man helst bør stue bagasjen i forskjellige lasterom, eller steder i lasterommet etter destinasjon?

OK - det er lov å tro det. Jeg tror heller Norwegian bør sate på andre ruter.

Norwegian bør unngå å fly til second airports slik Ryanair gjør. Rotterdam er neppe attraktivt om en skal til Amsterdam.

Originally posted by DY

Norwegian bør unngå å fly til second airports slik Ryanair gjør. Rotterdam er neppe attraktivt om en skal til Amsterdam.

Bussturen fra Rotterdam til Amsterdam tar 30-45 minutter avhengig av trafikken. Neppe den helt store påkjenningen. I tillegg er baggasjeutleveringen på den lille Rotterdam Airport veldig rask i forhold til på Schipol. Tror ikke man mister mange minuttene i forhold til Schipol.
Dessuten.. Rotterdam er jo Hollands største by. Vil tro det kan bli en del trafikk dit også (og fra selvsagt).

Originally posted by OEH
Originally posted by DY

Bussturen fra Rotterdam til Amsterdam tar 30-45 minutter avhengig av trafikken. Neppe den helt store påkjenningen. I tillegg er baggasjeutleveringen på den lille Rotterdam Airport veldig rask i forhold til på Schipol. Tror ikke man mister mange minuttene i forhold til Schipol.
Dessuten.. Rotterdam er jo Hollands største by. Vil tro det kan bli en del trafikk dit også (og fra selvsagt).
Joda - SchipHol kan være stort og ta litt lenger tid enn Rotterdam mht bagasje.

Fra Transavias internettside:
Bus: Bus number 33 operates every 10 minutes between Rotterdam Airport and Rotterdam Central Station. The trip takes around 20 minutes.

Train to/from Amsterdam: There is a direct connection by train between Rotterdam Central Station and Amsterdam Central Station. The journey takes around one hour and costs around 12 euro per person one way (second class). A return ticket will cost around 21 euro per person.

Tra med andre ord 1,5 timer fra Rotterdam til Amsterdam sentralstasjon med god forbindelse altså.

Dette er helt sikkert feil.
Har selv fløyet Transavia til Rotterdam flere ganger, og det går buss direkte fra flyplassen til Amsterdam sentralstasjon. turen har aldri tatt mer enn 45 minutter.

Kunne MAD være en aktuell destinasjon?
Er jo faktisk ingen nonstop rute mellom MAD og Norge.

Jeg forbanner den dagen DY la ned TRD-TOS..............

BUSK har ruten alene, og de billigst billettene er ikke-eksisterende ( nesten )........

:mol * forbanne, forbanne* :mol

Originally posted by OEH
Kunne MAD være en aktuell destinasjon?
Er jo faktisk ingen nonstop rute mellom MAD og Norge.

Jeg tror absolutt at Norwegian kunne fått en sommerrute til Madrid til å funke .. Det er vel kanskje den byen i Europa med størst potensial som ikke enda har en direkterute fra OSL. Jeg krysser fingrene for den i 2006! :up: :nor

Originally posted by BU662

OSL-Istanbul er en langt tur, klarer de dette med en -300er? Kanskje de vil trenge en fly med bag-tanks som har ökt rekkevide.

Hvorfor skulle det være problem å fly -300en til Istanbul?

Ifølge Great Circle Mapper er det 200NM lenger til Faro.. og dit flyr de da med godt belegg hele sommeren uten problemer.. :)

Ønsker meg en DY rute til LPA ( Gran Canaria ) jeg.:spin:
MEN, da må de vel ha litt større fly tenker jeg.
Det bor jo tross alt mange nordmenn der nede hele året som enten reiser hjem eller får besøk av slektninger.
Noen som vet om DY har planer om større 737 nå som markedet nesten er støvsugd for sånn nogenlunde brukbare 737-300?

Airbus 330.:)

Jeg tror at DY vil fokusere sterkt på Øst-Europa også neste år. Virker som det er bra marked ditt. Fortsatt spent på hvordan Sterling/Norwegian samarbeidet blir neste sommer. Håper de fortsetter med dette. Det er bedre å samarbeide enn å være konkurrenter. Jeg venter i spenning. :nor

De trenger også korte strekninger får å få opp paxvolumet. Kanskje vi ser noen redeye flighter for å få en bedre flyutnyttelse. Den som lever får se!:cheers:

Back