Blackhawk
ScanFlyer Gold
Sommeren 2013: med SAS og Airbus A320 i Business (som det fortsatt het,
når man booket billettene), i tillegg til opphold på Radisson Blu: Falconer
Hotel i "Business Class: Suite" i 16 etasje
Nå som sommeren snart er over oss, kan det jo være greit å få postet forrige
sommertur snart; siden man har ligget en syv-åtte trip-rapporter/bildeserier
på etterskudd. Nu vel, denne inneholder ikke lenger så mye informasjon; men
leg'en ned fra OSL til CPH var i allefall med SAS ("Danmark") og en av deres
flotte Airbus A320-200, nærmere bestemt: "OY-KAM".



"OY-KAM" ble opprinnelig levert til indiske: Indigo som "VT-IND" pr. okt. 2006, så
satt til lagring pr. okt. 2012 som "OE-IBL". Overtatt av SAS pr. jan. 2013, maskinen
er ca. 7.5 år gammel. Seatconfig: C12/Y156, maskinen bærer navnet: Randver Viking.
Har desverre ikke bilder fra turen tilbake, men denne ble omgjort fra en A320-200
til en av de aller siste MD-82 maskinene; å sitte i Business/SAS-plus på første
rad (babord side, med kun to seter) var selvsagt en meget behagelig opplevelse som
alltid; her kunne man hørt en knappenål falle.
Noen bilder fra innflyvningen til CPH: København Kastrup:




når man booket billettene), i tillegg til opphold på Radisson Blu: Falconer
Hotel i "Business Class: Suite" i 16 etasje
Nå som sommeren snart er over oss, kan det jo være greit å få postet forrige
sommertur snart; siden man har ligget en syv-åtte trip-rapporter/bildeserier
på etterskudd. Nu vel, denne inneholder ikke lenger så mye informasjon; men
leg'en ned fra OSL til CPH var i allefall med SAS ("Danmark") og en av deres
flotte Airbus A320-200, nærmere bestemt: "OY-KAM".



"OY-KAM" ble opprinnelig levert til indiske: Indigo som "VT-IND" pr. okt. 2006, så
satt til lagring pr. okt. 2012 som "OE-IBL". Overtatt av SAS pr. jan. 2013, maskinen
er ca. 7.5 år gammel. Seatconfig: C12/Y156, maskinen bærer navnet: Randver Viking.
Har desverre ikke bilder fra turen tilbake, men denne ble omgjort fra en A320-200
til en av de aller siste MD-82 maskinene; å sitte i Business/SAS-plus på første
rad (babord side, med kun to seter) var selvsagt en meget behagelig opplevelse som
alltid; her kunne man hørt en knappenål falle.
Noen bilder fra innflyvningen til CPH: København Kastrup:



