Sommerferien 2024 ble lagt til Kroatia. En uke seiling etterfulgt av fire netter på hotell i Split.
Fredag 5 juli var det slutt i barnehagen for godt for minstemann, så passer da reise på ferien. Siden vi skulle på seilbåt så innebar det litt herlig selvdisiplinering når det kom til pakking. Spesielt for kona, som ikke kunne ha med halve garderoben, sånn i tilfelle. Og med et litt mer behagelig mengde kolli og barn som etterhvert klarer gjøre nytte for seg, ble det med svigerfar på slep, å tusle ned til Hvalstad stasjon. L1 til Sandvika, og Flytoget derfra. Første gang nytt flytog. Brukbar plass derfra, mens mange som gikk på fra Oslo S måtte stå.
Bagtags ble printet ut på toget, så da var det bare gå rett til bagdrop på OSL. Og etter turen til LIS helgen før var det deilig kunne gjøre dette kjapt og effektivt, og automatisk.
Masse folk på OSL, men som vanlig gikk det unna gjennom sikkerhetskontrollen.
Til min glede ville minstemann heller se på flyene, enn å bli med kona på taxfree
LN-NIK var maskinen som var satt opp på DY1992 denne dagen. Avgang fra D og maskinen hadde kommet inn på tid fra KRS.
Vi hadde setene 27ABC og 28AB. Så da fikk begge barna vindu, kona fikk sin midtgang. Og jeg og svigerfar fikk hvert vårt dritten i midten sete.
Og siden vi var plassert bak, ble det inngang bak.
Ombord og boarding complete på tid, før det kom fra styrhuset melding om vi måtte vente på slot. Men den varslede forsinkelsen uteble, så må plutselig ha dukket opp en plass i køen for ble pushback under 10 minutter bak rutetid, hvilket jo regnet å være på tid.
Takset til 19R, cirka dobbelt så fort som El Comandante hos Iberia uken før.
Benplassen
Fullt fly, tror jeg. Svindyre billetter og virket som crewet var delvis «arvet» fra Spania. Men gutta boys som styrte de bakre gemakker var hyggelig og service minded på en herlig miks av norsk-spansk.
Kjøpte en øl, da vi hadde litt medbrakte bakevarer som tilbehør.
Fin solnedgang på innflyvningen til Split
Gikk unna nedover Europa, så landet på SPU godt før tiden. Parkering på en slags «gå-gate»
Kom rett inn i bagasjeutleveringen, AirTaggen kunne konstatere bagasjen var her, og tok ikke lang tid før bagasjen dukket opp.
Ankomsttid i følge rutetabellen var 20:45, og da var det ikke ille 20:55 møte sjåføren vi hadde booket gjennom Norwegian.no utenfor. Og som kunne kjøre oss den snaue timen opp til Šibenik
Mer kommer…..
Fredag 5 juli var det slutt i barnehagen for godt for minstemann, så passer da reise på ferien. Siden vi skulle på seilbåt så innebar det litt herlig selvdisiplinering når det kom til pakking. Spesielt for kona, som ikke kunne ha med halve garderoben, sånn i tilfelle. Og med et litt mer behagelig mengde kolli og barn som etterhvert klarer gjøre nytte for seg, ble det med svigerfar på slep, å tusle ned til Hvalstad stasjon. L1 til Sandvika, og Flytoget derfra. Første gang nytt flytog. Brukbar plass derfra, mens mange som gikk på fra Oslo S måtte stå.
Bagtags ble printet ut på toget, så da var det bare gå rett til bagdrop på OSL. Og etter turen til LIS helgen før var det deilig kunne gjøre dette kjapt og effektivt, og automatisk.

Masse folk på OSL, men som vanlig gikk det unna gjennom sikkerhetskontrollen.
Til min glede ville minstemann heller se på flyene, enn å bli med kona på taxfree


LN-NIK var maskinen som var satt opp på DY1992 denne dagen. Avgang fra D og maskinen hadde kommet inn på tid fra KRS.

Vi hadde setene 27ABC og 28AB. Så da fikk begge barna vindu, kona fikk sin midtgang. Og jeg og svigerfar fikk hvert vårt dritten i midten sete.
Og siden vi var plassert bak, ble det inngang bak.

Ombord og boarding complete på tid, før det kom fra styrhuset melding om vi måtte vente på slot. Men den varslede forsinkelsen uteble, så må plutselig ha dukket opp en plass i køen for ble pushback under 10 minutter bak rutetid, hvilket jo regnet å være på tid.
Takset til 19R, cirka dobbelt så fort som El Comandante hos Iberia uken før.
Benplassen

Fullt fly, tror jeg. Svindyre billetter og virket som crewet var delvis «arvet» fra Spania. Men gutta boys som styrte de bakre gemakker var hyggelig og service minded på en herlig miks av norsk-spansk.

Kjøpte en øl, da vi hadde litt medbrakte bakevarer som tilbehør.


Fin solnedgang på innflyvningen til Split

Gikk unna nedover Europa, så landet på SPU godt før tiden. Parkering på en slags «gå-gate»



Kom rett inn i bagasjeutleveringen, AirTaggen kunne konstatere bagasjen var her, og tok ikke lang tid før bagasjen dukket opp.
Ankomsttid i følge rutetabellen var 20:45, og da var det ikke ille 20:55 møte sjåføren vi hadde booket gjennom Norwegian.no utenfor. Og som kunne kjøre oss den snaue timen opp til Šibenik

Mer kommer…..