Guten tag aus Schwerin. Vladimir Iljitsh hilser folket!
G'morgen fra SC .. Sol og fint, og denne dagen har de lovet det skal vare.
Mye rådyr ute på morran - minst 8 hang i veilkanten på ymse steder, og trolig flere utenfor synsvidde .... .
Mye flått hos deg da? Rådyr + ingen rovdyr + klima som blir varmere = flåttorama
Vi har coyote og rev .. Men ingen store katter, nei.
Flått og denslags er det en del av. Derfor er det viktig at bikkjene får sine piller og sprøyter ..
Coyote og rev er jo bittesmå søte Labrador-størrelse-hundedyr, de tar vel kun en sjelden gang ut ett sjukt eller veldig lite rådyr. Les: ...ahh hjelp jeg glemmer norsk, hva heter "Kitz" på norsk? Heter vel noe sånn som fawn på engeslk? Baby-rådyr? :lol: Dette blir bare verre og verre, derfor jeg tviholder på norske medier og å lese på forumet, ellers kommer jeg til å miste morsmål tror jeg... Du er heldig som jobbet med norskies.
God ettermiddag fra Kristiansand. Her nytes en kald i sola i Markens gate, før det blir fest for stamgjestene i regi av hotellet i kveld. Vi skal visstnok til Søgnes eneste vingård��
God morgen fra Bainbridge, litt skyer paa morgenkvisten her og litt kjøligere gav bedre forhold dagen 5k med vekt vest. Begynner å bli vant med de ekstra kiloene
Coyote’ene er litt mindre enn Labrador, men de har ingen problemer med å ta selv vel voksne Rådyr - Coyotene jobb i team.
Her ute har vi omtrent ikke flått til tross for at forholdene burde ligge tilrette ! Med stor tur aktivitet i skogen her på øya og i Olympic National Park - har vi ennå tilgode å finne noen flått på våre hunder (og en er hvit) Eneste gang vi hadde flått problemer var med vår Beagle # 2 som ble “angrepet” sterkt i Norge (Svartskog).