• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Solig söndag

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
Goood Morgon från Kathmandu för sista gången.

Av 60 besökta länder är detta nog topp tre när det gäller vänlighet. Känner redan nu att jag har lust att komma på besök igen!

Snart Indigo till Mumbai och sen en 7 timmars transfer innan KLM tar mig till Amsterdam och Göteborg, ser ut som om det blir lie flat och ett till litet hus från Delft. Blir ca 30 timmar från dörr till dörr, gäääsp!

Går morgen fra København. Snart tid for avreise fra hotellet siden fly allerede er 09.00. Vi slipper vel unna med ca 4 timer reisetid fra før til dør. Embraer byr ikke på ledig midtsete, men ser ut til at det blir "Swiss-style" med ledig nabosete på oss begge.

Glad søndag fra Ris. Etter en kopp kaffe og litt julemarsipan tror jeg rett og slett jeg går og legger meg litt igjen. Må kåjo lade opp til kveldens julebord. Kjør på - jul bare en gang i året.

Goo'morgen från Malmö. En god kopp kaffe i koppen min til morgen, i rolige omgivelser, inden hverdagen i gen begynder i morgen. Klokken har ramt vor alle sammens 7.47, og det er med ønsket om i alle får en dejlig dag :-)

Kan forresten melde om 35 min fra Comfort Vesterbro til sas loungen. Sinnsyk kø i vanlig sikkerhetskontroll. De har satt frem Mikeller med og uten alkohol loungen. Fly forresten stappfulle utover dagen. Noe spesielt arrangement jeg ikke har fått med meg?

God morgen fra Knausen. Her lister man seg snart ut i drosjebilen uten å vekke familien - sabla trist å reise på søndager uten banden. Nå blir det noen timer med porselen og gardiner før man skal få i seg noe gresk mat i godt lag.

God morgen fra Asker. Med både egne og andres barn her, så får jeg vel snart diske opp frokost. Det må pyntes en kake, før det er familiebursdag for minstemann, og i mellom der så skal han også på en liten hockeycup i nabokommunen. Ha en fin dag

Fly forresten stappfulle utover dagen. Noe spesielt arrangement jeg ikke har fått med meg?

En vanlig søndag mer eller mindre?

Kan forresten melde om 35 min fra Comfort Vesterbro til sas loungen. Sinnsyk kø i vanlig sikkerhetskontroll.
Samme sist jeg var der. En torsdag ettermiddag og køen til vanlig security var helt absurd. Var så vidt man kom seg opp trappen. Sjelden vært så glad for SAS-track.

God morgen fra Lillestrøm. I går fikk jeg omsider etablert KLM landsby med lys og snø i vinduskarmen på hjemmekontoret vårt. Fikk tommel ned når jeg ville ha et fly der også. Men ble koselig allikevel.

I dag blir det sannsynligvis å hente noen Canadiske fagjournalister som har forvillet seg til Marriott kjedens hotell i "Oslo". Får mate dem med litt lunch og en øl i sivilisasjonen før jeg dumper dem tilbake. Deretter filmkveld med prinsessa.

Ha en best søndag.

Kan forresten melde om 35 min fra Comfort Vesterbro til sas loungen. Sinnsyk kø i vanlig sikkerhetskontroll. De har satt frem Mikeller med og uten alkohol loungen. Fly forresten stappfulle utover dagen. Noe spesielt arrangement jeg ikke har fått med meg?
Samme sist jeg var der. En torsdag ettermiddag og køen til vanlig security var helt absurd. Var så vidt man kom seg opp trappen. Sjelden vært så glad for SAS-track.
Hvis man leser Flyprat.no får man svaret:

"Københavns Lufthavn har taget hul på ombygning af sikkerhedskontrollen, der ventes at stå færdig i 2026 med 20 nye sikkerhedsspor samt nyt udstyr og teknologi. I ombygningsperioden kan der være længere ventetid."

Nuvel. God søndag ønskes!

God søndag fra Santiago. Sommer og sol og hyggelig besøk fra Norge. Kjenner at det ble noen pisco sours i går men satser på en løpetur om litt. Ellers blir dagen tilbrakt i hagen.

Hvis man leser Flyprat.no får man svaret:

"Københavns Lufthavn har taget hul på ombygning af sikkerhedskontrollen, der ventes at stå færdig i 2026 med 20 nye sikkerhedsspor samt nyt udstyr og teknologi. I ombygningsperioden kan der være længere ventetid."

Nuvel. God søndag ønskes!
Sitter og ser på den køen nå og blir nesten uvel.. Det der er jo skikkelig rett-etter-Covid-kaos. Står i den køen om nøyaktig en måned.. grøss.

Attachments

• IMG_8037.webp
    IMG_8037.webp
    97.3 KB · Views: 31
God kveld fra Ubon Ratchathani hvor en sitter ute på balkongen i svale 23°C og nyter en iskald Chang. Har vert en snartur borte på grensen til Laos og levert noe greier. På returen var vi innom Wat Sirindhorn Wararam - The Glow in the dark Temple, et sted som egentlig bør besøkes i skumringen når mørket faller på da mye dekorasjoner er malt med fluoriserende maling - faktisk mitt påfunn etter å ha kikka på YouTube…..
Straks blir det en bedre middag på Madela som har ry på seg som beste Fusion food resturant i området, (har også vert der før).
Ubon Taphous utgikk da tiden ikke strekker til.
Ha en fin fin Søndag :)

Sitter og ser på den køen nå og blir nesten uvel.. Det der er jo skikkelig rett-etter-Covid-kaos. Står i den køen om nøyaktig en måned.. grøss.
Er det bildet tatt fra sas-loungen. Skal sende en datter og kone ut for å sikre Norwegian priority i ett år, men ting tyder på at cph utgår. Noen som vet hvordan vanlig fasttrack (ikke sas) er?

Er det bildet tatt fra sas-loungen. Skal sende en datter og kone ut for å sikre Norwegian priority i ett år, men ting tyder på at cph utgår. Noen som vet hvordan vanlig fasttrack (ikke sas) er?
Jepp. Fra SAS loungen for noen minutter siden. Men den gikk laaaangt nedover og selv rullestol-PAX var fast i køen. Spurte i loungen om dette skulle vedvare og de sa ja. Beregn minimum en time sa de.

Det der er jo helt krise, men CPH er alltid litt hat for min del, det var en lang kø i passkontrollen som førte til at jeg ikke rakk flyet til USA i januar. Strakk seg langt forbi Lagkagehuset husker jeg. SAS var heldigvis på godsiden og fikk meg booka om til dagen etter uten så mye problemer. Merkelig nok var dagen etter omtrent samme tidspunkt, ingen kø i passkontrollen.

Solig morgen, ja .. Fin og vam dag ventes her i SC også.

Hyggelig kinokveld med Ardbeg og Douglas i går. Sistnevnte er en 'glemt' Wesenluind-film fra 1970 hvor han spiller en temmelig usympatisk PST-agent. Merkelig relevant til dagens nyhetsbilde .. Mange scener fra Fornebu, og ikke forvent en Fleksnes-rolle.

Mest huslige aktiviteter i dag, samt litt fotball.

Morn fra Fort Pierce. Her sitter man med en Modelo på tikibaren. Fikk en fin fin overflyvning av en Grumman G-73 å greier :)

Back