Solid tailstrike i BRU

Den har jo Tailstrike langt bort mot main-gear området !! kan dette være mulig å få til eller er det andre ting som kan ha forårsaket dette ?? CargoB er jo litt tilbakeholdne om dette, men kan det tenkes at de har vært borti noe annet ??
 
Kraftig tailscrape dette. Har de skadet aft pressure bulkhead kan det bli snakk om write off.
Kostnadene med reperasjon av denne er store. Det vil også spille inn hvilket antall gangtimer og cycler samt hva fair market value vurderes for kjerra.
I slike tilfeller kan det lønne seg med å lage delemaskin av kjerra fremfor reperasjoner.
 
Mulig dette er et søkt spørsmål men; tok flyet av etter dette - eller avbrøt de takeoff? (regner med det er for sent)
 
A Cargo B Airlines Boeing 747-200 freighter, registration OO-CBA performing cargo flight BB3101 from Brussels (Belgium) to Dakar (Senegal) and further on to Sao Paulo Viracopos,SP (Brazil), suffered a tail strike during takeoff from Brussels Zaventem airport. The airplane returned to Brussels and landed safely about 2 hours after takeoff. No injuries have been reported.


http://avherald.com/h?article=40f00c5b
 
A Cargo B Airlines Boeing 747-200 freighter, registration OO-CBA performing cargo flight BB3101 from Brussels (Belgium) to Dakar (Senegal) and further on to Sao Paulo Viracopos,SP (Brazil), suffered a tail strike during takeoff from Brussels Zaventem airport. The airplane returned to Brussels and landed safely about 2 hours after takeoff. No injuries have been reported.


http://avherald.com/h?article=40f00c5b

La meg prøve å ha litt-flypeiling: :)

Har de da flydd i 2 timer fordi 747-200 ikke har "fuel-dump"?
 
Sikker på at 747 classic ikke har fuel dump? Er ganske sikker på at dem har det. Kanskje den aktuelle 747`n ikke var i nærheten av noen egnet plass for dumping?:question:
 
Sikker er jeg ikke, nei .. :p .. men det kan også være at de av en eller annen grunn ikke kunne .. men sånn lokalitetsmessig er det nok av åpent hav i området ..
 
Back
Top