Solia velger Norwegian

MartinL

ScanFlyer Dusty
Solia velger Norwegian
Norwegian har inngått et større samarbeid med turoperatøren Solia om charterflygninger for vinteren 2008/09. Avtalen omfatter avganger fra Oslo-Gardermoen til Funchal/Madeira, Gran Canaria, Tenerife, samt destinasjonene Hurghada og Sharm El Sheikh i Egypt.


- Gjennom avtalen med Solia sikrer vi god utnyttelse av flåten gjennom trafikksvake måneder. Solia er en seriøs aktør i chartermarkedet som gjennom sine fem første år har blitt en tøff utfordrer til de etablerte aktørene, og er sånn sett en riktig samarbeidspartner for oss, sier Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian.

Alle flygningene skal opereres av Norwegians nye Boeing 737-800 maskiner, som er bransjens ledende fly hva gjelder passasjerkomfort og lavt drivstofforbruk.

- Vi ser fram til samarbeidet og mener vi gjennom dette har fått en særdeles godt egnet transportør for vårt kommende vinterprogram. Både kvalitet og kapasitet samsvarer godt med våre gjesters ønsker. At det er Solia som framover flyr med ”norske vinger” er jo også hyggelig, avslutter Gunder Moe, adm. direktør i Solia.


www.boarding.no
 
bra for Norwegian - her får man utnyttet ledig kapasitet i vintermånedene. Good call!
Men, hva får dette å si for Primera Air?
 
Moro, det blir spennende å jobbe på. Charter er jo noe litt annet enn rutefly.
Er det Solia som har brukt Primera til nå?
 
Primera brukes av Solia. Kanskje de ikke har kapasitet nok til å fly de norske gjestene og derfor chartres DY inn med samme flytype for å fly programmet fra OSL.
 
Bra for DY. Bedre alternativ enn hva Ryanair gjoer. Men kanskje ingen vil gi charterkontrakter til Ryanair?
 
Hvordan er det med cateringtilbudet - er det mulighet for å lage varm mat til alle, eller vil man kjøre DYs standard servering om bord?
 
Ja Primera Air er jo Solia/Solresor sitt "eget" inhouse-charterselskap, så dette
kommer vel sikkert som et resultat - av at de ikke har kapasitet innenfor
sitt eget selskap. Men nå har jo Solia tradisjon for å ha brukt mye SAS
tidligere på sine charterflyvninger, så de har kanskje byttet ut SAS
med DY..
 
Hvordan er det med cateringtilbudet - er det mulighet for å lage varm mat til alle, eller vil man kjøre DYs standard servering om bord?

Det er det opptil Solia og avgjøre, DY bestiller mat gjennom sin leverandør Gate Gourmet i henhold til Solia's ønske. Varmt mat kan lages til alle da flyene et utstyrt med ovner både i fremre og bakre galley.
 
Hvordan er det med cateringtilbudet - er det mulighet for å lage varm mat til alle, eller vil man kjøre DYs standard servering om bord?

Det må vel bli opp til Solia, og hva slags tilbud de har.
Ovnskapasitet om bord på DY`s -800 står det ihvertfall ikke på.
Mener de har 4 bak og 2 foran
 
Midt i blinken for DY! Men de har vel ikke galley til å servere varm mat slik som diverse charter selskaper gjør
 
Midt i blinken for DY! Men de har vel ikke galley til å servere varm mat slik som diverse charter selskaper gjør


Galleys på DY's 737-800 er utstyrt med ovner og rikelig med tralleplasser så det er ingen forskjell:exclaimation Velkommen ombord Tommy777:)
 
Last edited:
Ja Primera Air er jo Solia/Solresor sitt "eget" inhouse-charterselskap, så dette
kommer vel sikkert som et resultat - av at de ikke har kapasitet innenfor
sitt eget selskap. Men nå har jo Solia tradisjon for å ha brukt mye SAS
tidligere på sine charterflyvninger, så de har kanskje byttet ut SAS
med DY..

Det samme gælder for Bravo Tours i Dk (Som er i samme familie som Solia)
Bravo Tours Bruger fremdeles Sterling for langt den største part !
 
Galleys på DY's 737-800 er utstyrt med ovner og rikelig med tralleplasser så det er ingen forskjell:exclaimation Velkommen ombord Tommy777:)

Så det er vel derfor at DY ikke har vært aktiv i dette markedet tidligere med den lappeteppe flåten de har hatt til nå. Med nye fly kan de jo tilby samme standarden og service som de andre charterselskapene. Og antall seter er jo charter oppsett så det holder, maks antall for 738.

Nå har ikke jeg reist med charter dette årtusenet, men du ser meg nok på et DY fly dersom jeg er i området, men kun om prisen er rett. Ellers er valget enkelt ;)
 
Hyggelige nyheter - og noe Norwegian definitivt trenger. Flyparken og kapasiteten er for stor i vintermånedene.
 
MD80ene til FlyNordic/Norwegian flyr jo charter i sommer parallelt med DK(så da er det vel for Ving?).
 
Back
Top