MartinL
ScanFlyer Dusty
Re: Solgte billetter for 58 millioner kroner på en dag
Du får snu å vri dettte så mye du gidder, for jeg skriver ikke at SAS ikke skal selge og markedsføre billige billetter.
Mitt poeng er fortsatt hvorfor i all verden SAS ikke fremmer sitt produkt fremfor pris, når de først velger å gå ut så høyt. Om du hadde vært i Sverige i forrige uke, ville du sett en reklamekampanje som må ha kostet fryktelig mye penger! Sklal man først virkelig gå ut så høyt, klarer jeg ikke å fatte at det rettes en kampanje mot det som skiller SAS fra de selskapene.
SAS kan aldri konkurrere på pris og jeg er redd en slik kampanje bare vil gjøre kundene mer pris sensitive. Oppgaven må jo være å få kundene til å velge SAS av andre grunner enn at det er billigst!
Mye av det som gjør SAS til et mer attraktivt produkt for kunden er ting som ikke synes på en flight fra Arlanda til London i Economy. Hvorfor skal aldri kundene få høre om ting som punktlighet, nettverket, frekvens, gjennomgående reiser. Kundene ser stadig mindre forskjell på SAS og LCC selskapene fordi mange av disse nærmer ser fullpris selskapene og omvendt.
Det er her SAS etter min mening har en jobb å gjøre hvis de skal kunne fly inn i fremtiden!
Jo, jeg kaller det vås når du sier at SAS skal hode seg unna denne kundegruppen - og når du i tillegg sier at hvis SAS skal satse på disse, skal man gjøre det gjennom en tredjepart (- Dette burde håndteres av reisebyråer og kampanjer på internet som ikke direkte linkes til SAS.)- noe som fordyrer distribusjonsprisen drastisk - rimelig selvmotsigende for de billigste billettene.
Du kan ikke sammenligne SAS med luksusprodukter. Det er et transportselskap som frakter deg fra A til B og vil du ha komfort og fleksibilitet betaler du ekstra. Det er fortsatt mange som vil det, og slik vil det alltid være. Du vil alltid finne både Tommy777'er og Reidar'er som fokuserer på forskjellige prioriteringer.
Du får snu å vri dettte så mye du gidder, for jeg skriver ikke at SAS ikke skal selge og markedsføre billige billetter.
Mitt poeng er fortsatt hvorfor i all verden SAS ikke fremmer sitt produkt fremfor pris, når de først velger å gå ut så høyt. Om du hadde vært i Sverige i forrige uke, ville du sett en reklamekampanje som må ha kostet fryktelig mye penger! Sklal man først virkelig gå ut så høyt, klarer jeg ikke å fatte at det rettes en kampanje mot det som skiller SAS fra de selskapene.
SAS kan aldri konkurrere på pris og jeg er redd en slik kampanje bare vil gjøre kundene mer pris sensitive. Oppgaven må jo være å få kundene til å velge SAS av andre grunner enn at det er billigst!
Mye av det som gjør SAS til et mer attraktivt produkt for kunden er ting som ikke synes på en flight fra Arlanda til London i Economy. Hvorfor skal aldri kundene få høre om ting som punktlighet, nettverket, frekvens, gjennomgående reiser. Kundene ser stadig mindre forskjell på SAS og LCC selskapene fordi mange av disse nærmer ser fullpris selskapene og omvendt.
Det er her SAS etter min mening har en jobb å gjøre hvis de skal kunne fly inn i fremtiden!