Sola airshow 2012

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
Litt usikker på om dette er småprat elller ei, men mods for fikse opp hvis det er feil. :)

Vet ikke om det er kjent for folk her inne, men det planlegges Sola Airshow 9. og 10. juni 2012. Ikke særlig mye info enda, men da har vi noe å se frem til. :D

Flyplassen 75 år, Militær luftfart i Norge 100 år og sist men ikke minst Sola Flyklubb 50 år.
Vet de jobber veldig med å få ett eller flere utenlandske aktører (team) til Sola denne helgen. Håper de får det til, for Sola er flinke når det gjelder å arrangere flystevne.

:)

Sist jeg var på stevne på Sola var det vel bror til Stein (FBU4Ever), Rolf som hadde en oppvisning med en av SAS sine 737er. Kan hende jeg husker feil, men det får jeg vel ganske snart svar på her inne. :)

Det var en Rolf som fløy oppvisning med en 737 ja. Har det på DVD.

En liten kuriositet: Etter de hadde fløyet oppvisning måtte fly t/r Haugesund med en mekaniker som skulle opp å se på en maskin som stod med snag der.

Og da den takset forbi ble den "strafet" av F-16. Spektakulært i følge de få som satt ombord. "Oi" ble det humret fra speakerbuen (-:

Mens vi venter på flystevnet i 2012 på Sola så kan jeg jo legge inn noe å mimre over fra andre juni i 2007.
Rolf ved spakene i et heller møkkete fly fra SAS. Håper de ved neste anledning kanskje har hatt tid til å vaske maskinen først. :)

Bildene er tatt med en gammel Nikon D-50 så ha fortålese for ikke all verdens kvalitet.

Bildene kommer forøvrig i rekkefølge etter hvordan det ble fløyet.

18a57562.jpg

905b39e5.jpg

90342e10.jpg

53426e47.jpg

8ae17e85.jpg

c411196c.jpg

f2a8fde2.jpg

15484dc2.jpg

e3902bde.jpg

Da ser vi frem til neste sommer, og håper vi får se noe som dette igjen. Takk for titten.

:)

Og da den takset forbi ble den "strafet" av F-16. Spektakulært i følge de få som satt ombord. "Oi" ble det humret fra speakerbuen (-:

Ja...det var spektakulært. Satt og filmet fra cockpiten mens vi takset, og fikk pyro-showet på bakken fra "strafingen" med på filmen.
Artig :D

Litt usikker på om dette er småprat elller ei, men mods for fikse opp hvis det er feil. :)

Vet ikke om det er kjent for folk her inne, men det planlegges Sola Airshow 9. og 10. juni 2012. Ikke særlig mye info enda, men da har vi noe å se frem til. :D

Da blir det vel 3 store flyshow i Norge 2012. Kjeller, Sola og Bodø. Hva med litt fordeling, det er ingen i år.

Hadde forøvrig vært kult om de fikk tak i et av de store formasjonsteamene. Red Arrows eller Patroullie Suisse hadde ikke vært å forakte. Thunderbirds er vel for mye å håpe på da de har sin Europa turne i år. Og da vel neppe kommer over igjen neste år.

Back