Sol, regn, mørke og noen sjeldne besøk.

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Sol, regn, mørke og noen sjeldne besøk.

Litt roligere er det jo etter A380 besøket sist uke, men i aller høyeste grad god aktivitet rundt Osl. Her er litt av trafikken de siste dagene.

IMG_2930.jpg

B747-400F

IMG_2938.jpg

Fugler i flokk.

IMG_0390.jpg

Velkommen tilbake en annen gang.

IMG_0004-1.jpg

En "trehøler" forlater Osl

IMG_0012-1.jpg

Fargerikt fellesskap

IMG_0033-4.jpg

IMG_0220.jpg

SAAB "stasjonsvogn"

IMG_3067.jpg

En umerket OY-VKI kommer elegant inn

IMG_0402.jpg

En flytype jeg vet Airbus330 er veldig glad i:colgate:

IMG_0016.jpg

Ikke så veldig ofte denne flytypen er her, Dornier 228-212

IMG_0107-2.jpg

Det striregnet, men en A300 skal på brikka når muligheten byr seg. Da var det bare å ta med stativ og paraply og håpe at ikke vinden ble for sterk.

IMG_0111-3.jpg

Med ranget paraply i vinden ble dette det jeg klarte å få til.

IMG_0015-3.jpg

Dagens fangs var denne, EI-ELU som flyr for Jetime?? (bildet er tatt på frihånd med et gammelt Canon Rebell)

Det var det for denne gang. Håper bildene faller i smak.

Re: Sol, regn, mørke og noen sjeldne besøk.

å fytti sat*n den Dornier 228ern var støgg! Kasse med evner, kan man vel si. Variert og bra dette Stein. Fint å se deg variere og få deg ut av tradisjonelle måter (tenker f.eks. på 744F i motlys og sterk kontrast - bra at du tør slikt også) :)

OY-VKI ligner litt på hva noen stapper oppi :mol på avstand. Skikkelig kult take-off bilde av A380.

Litt roligere er det jo etter A380 besøket sist uke, men i aller høyeste grad god aktivitet rundt Osl. Her er litt av trafikken de siste dagene.

IMG_0402.jpg

En flytype jeg vet Airbus330 er veldig glad i:colgate:

Takk for den Stein, der ga du meg mareritt for natta :stir

Stakkars folka som har flydd så langt i den der, kondolerer sier jeg.... :old

Men bortset fra den der, så var den en flott serie. Godt å se OY-VKI tilbake igjen i Norge.

Se her ja. Dette var supert levert Stein.

Takk for den Stein, der ga du meg mareritt for natta :stir

Stakkars folka som har flydd så langt i den der, kondolerer sier jeg.... :old

Men bortset fra den der, så var den en flott serie. Godt å se OY-VKI tilbake igjen i Norge.

Såså. Alle Airbus A330 skal jo erstattes med en metroliner, så disse blir jo veldig ofte å se tenker jeg:p

Flott serie.. Er OY-VKI kjerra som frem til eventuelt nå har vært malt i MyTravel-liveryet ?

EI-ELU ser ut til å ha vært hos Brussels Airlines gitt..:)
EI-ELU har en veldig fargerik tid bak seg..:)

Som Brussels Airlines som OO-VBR, så som F-GMBR hos Virgin Express i 1989..;)
Og nå som EI-ELU, å den får vel Dansk reg etterhvert!

Stilige bilder! :)

Flott serie, Stein:)
OY-VKI var steintøff ( til tross for stikkpillekommentarer :p)
Dornier 228 er et gledelig gjensyn. Har utallige turer med denne på ruta Vardø-Kirkenes. Dette både med Norving og Arctic Air.
Ikke uenig i at denne utgaven var svært lite flatterende. Ligner mest en tegneseriegribb :lol:
Forøvrig ikke'no gært med gammelt kamerautstyr. I motsetning til hva mange tror, er det faktisk personen bak som skaper bildet ;)

Flott serie.. Er OY-VKI kjerra som frem til eventuelt nå har vært malt i MyTravel-liveryet ?

Nei, det er OY-VKH som var i de gamle fargene. Den er nå hos lakkereren, eller like før...
OY-VKI har vært utleid i Canada i sommer, slik den har vært de siste 2-3 årene.

Veldig fine bilder, man kan si mye stygt om Dornier 228, men den har en tøff motorlyd, og så er det vel ikke så mange fly i dens klasse som har de flyve egenskaper som den har, men pen er den fa..e ikke :)

EI-ELU bildet syntes jeg er dritt bra, selvom du skriver det er tatt med ett gammelt kamera, men som viking1965 skriver er det jo ikke kameraet som bestemmer bildet men personen bak :)

Nei, det er OY-VKH som var i de gamle fargene. Den er nå hos lakkereren, eller like før...
OY-VKI har vært utleid i Canada i sommer, slik den har vært de siste 2-3 årene.

Har iallfall sett VKI i Manchester de to siste årene jeg har vært der da :) Nå i sommer så var sideroret hvit, mens resten av flyet var malt i Thomas Cook Scandinavia livery.

Har iallfall sett VKI i Manchester de to siste årene jeg har vært der da :) Nå i sommer så var sideroret hvit, mens resten av flyet var malt i Thomas Cook Scandinavia livery.

Stemmer det, den har flyd mye mellom Manchester og Vancouver for søsterselskapet Thomas Cook.

Joda, Dornieren har personlighet, men den er ikke et vakkert syn...

Nydelig og variert serie! :up:
Men er ikke DHL A300 ganske vanlig på OSL? De gangene det ikke er 757?

DO228 er fin, den! Hyggelig at dem fortsatt flyr. Husker den godt fra FBU i gamledager. Artig design :) Ser ut som et tegneseriefly. Jeg har dessverre aldri hatt gleden av å fly en.

Nyyydelig serie igjen!!!

og meget bra bilde av Do-228, ingen grunn til å snakke negativt om den flytypen

Back