Sol og uværskyer...!

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
Sol og uværskyer...!

Vi er velsignet med mye vær på Sola, heldigvis svært lite tåke siden vi har havet like i nærheten... Men regn og vind har vi nok av, ja alt for mye etter min smak... Men man kan være heldig en sein kveldstime med siste rester av sol som slipper gjennom tunge uværskyer...

tuf.jpg

FC har åpnet vinduet og vinker, mens Norwegian-maskinen fiser ut en liten SAS-maskin der bak...
solvaer5.jpg

Greta Garboe kunne sikker prydet så mangt, men på halen til Norwegian er hun bare flott - et av de flotteste motivene Norw. har...
solvaer6.jpg

solvaer7.jpg

Også KLM fiser ut små SAS-maskiner der bak...
solvaer8.jpg

solvaer9.jpg

solvaer2.jpg

Bare tenk hvordan det kunne blitt hvis disse hvite SAS-maskiner hadde fått den "ordentlige" logo`en, den som var før i tiden og som vi finner på retro-A319...
solvaer3.jpg

solvaer4.jpg

H

Last edited:
Re: Sol og uværskyer...!

Det første bildet av BUD var råbra - og resten var ikke langt bak .. ;)

Nydelige bilder! :)
Er været alltid sånn når du er ute på Sola eller er det innstillingene dine? :D

Takk for hyggelige kommentarer...

*Lasse Svenskberg: Eg har et Nikon D700 med et 28-300 objektiv... Når eg er så heldig å få slikt vær, så pleier eg gå over på spot-måling og ta målingen på det lyse skroget. Så prøve eg en relativt stor blender, og undereksponerer litte grann...

*Erik: Nei slikt vær er ikke så vanlig, mest er det jo regn, regn, regn og regn. Så hender det en ytterst sjelden gang at det er lav sol på "nedadgående" ut i havet og uvær på vei til/fra fjellene i øst, og da er jeg ikke sein om å hive meg på de 45 min kjøring jeg har til flyplassen... Så bildet er sånn ca 75% korrekt, resten er vel det en kan kalle "kunstnersk", eller "fotografisk" frihet - dvs å leke seg litt med innstillingene...

H

Dette var anderledes og pent Harald. Likte spesielt høst farvene i KHA bildet, det var min klare favoritt her:D

Hei,
Utrolig flott vær å fotografere i. Dette har du mestret bra! :old

Back