• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Snuser Widerøe på E175-E2?

krølle

ScanFlyer Crusty
Snuser Widerøe på E175-E2?

Kom over denne i Nordlys idag. Får ikke limt over, men ingressen er;
Dette kan bli Wf's nye fly
Bak betlingsmur.
Noen som vet noe mer? Eller bare litt kalde nordlands drømmer

Re: Snuser WF på E-175?

Widerøe har jo selv sagt tidligere at kommende E175-E2 er veldig interessant for dem. Og de har jo 12 opsjoner på E2 maskiner

Re: Snuser WF på E-175?

På Nordlys.no ligger bilde av E175(E1), men vil tro at det er en klassisk avis-feil/kunskapsløshet. Vil tro det skulle være et bilde av E175-E2, som Widerøe har uttalt at er et alternativ tidligere.

Re: Snuser Widerøe på E175?

Ja, dette har det vel vært snakk om hele veien - og hadde 175-E2 vært tilgjengelig, ville de nok kjøpt den fremfor 190-E2. 175 passer bedre til deres eget rutenett, mens 190-versjonen er fin på charter og innleie til andre selskaper. Så langt virker det jo ikke som om 190 har vært en enorm suksess på Widerøes eget rutenett - i alle fall blir disse "verdensnyhet"-rutene, som skulle flys med 190, stadig ofte fløyet av Dash 8.

Ja, dette har det vel vært snakk om hele veien - og hadde 175-E2 vært tilgjengelig, ville de nok kjøpt den fremfor 190-E2. 175 passer bedre til deres eget rutenett, mens 190-versjonen er fin på charter og innleie til andre selskaper. Så langt virker det jo ikke som om 190 har vært en enorm suksess på Widerøes eget rutenett - i alle fall blir disse "verdensnyhet"-rutene, som skulle flys med 190, stadig ofte fløyet av Dash 8.

Når det kommer til 290 over til DH4, så har det mye med Widerøes utleie til Finnair, som utgjør ofte 1,5 - 2 fly iløpet av dagen. Er jo en 290 som flyr fast hele dagen for Finnair i Helsinki til Europa, så kommer Helsinki - Norge i tillegg.

Snuser Widerøe på E175?

Når det kommer til 290 over til DH4, så har det mye med Widerøes utleie til Finnair, som utgjør ofte 1,5 - 2 fly iløpet av dagen. Er jo en 290 som flyr fast hele dagen for Finnair i Helsinki til Europa, så kommer Helsinki - Norge i tillegg.

Ja, og det skyldes jo at de faktisk prioriterer å fly for Finnair fremfor å fly egne ruter og å holde sine egne løfter. Det er ingen naturlov at de skal fly for Finnair. De gjør det sikkert fordi det er mer penger å tjene på å fly for Finnair, kanskje har heller ikke rutene deres med Embraer vært så suksessfulle. Jeg tror i alle fall det renner mye penger ut av de nye rutene fra Bergen, spesielt nå på vinteren.

Når blir 175-2 tilgjengelig?

Det kan jo være at det er lavsesong og at de nye rutene til utlandet flys med 190-2 til sommeren og at Finnair setter inn større fly på sine Norgesruter da. Det er mange asiater som skal videre fra Helsinki da.

Ja, og det skyldes jo at de faktisk prioriterer å fly for Finnair fremfor å fly egne ruter og å holde sine egne løfter. Det er ingen naturlov at de skal fly for Finnair. De gjør det sikkert fordi det er mer penger å tjene på å fly for Finnair, kanskje har heller ikke rutene deres med Embraer vært så suksessfulle. Jeg tror i alle fall det renner mye penger ut av de nye rutene fra Bergen, spesielt nå på vinteren.

nå er vel ingen skam at de erstatter E190 med Dash flyene
jeg vil heller fly dash flyene en jungelfly med tanken på plassen til bena

WiFi lar vente på seg på jungelflyene?

Takk og lov for Q400 som har akseptabel beinplass. Det hadde vært suverent om WF rekonfigurerte kabinen på jungelflyene.

nå er vel ingen skam at de erstatter E190 med Dash flyene

jeg vil heller fly dash flyene en jungelfly med tanken på plassen til bena

Var jo ikke det jeg sa. Poenget er at Widerøe ikke bruker Embraer-maskinene til like mye egenproduksjon som de først gikk ut med.

Re: Snuser Widerøe på E175-E2?

Eneste må vel være at denne artikkelen er fra 11 mars og det har jo skjedd litt siden da?

Eneste må vel være at denne artikkelen er fra 11 mars og det har jo skjedd litt siden da?

Men intensjonene for å ta den inn i flåten forsvinner jo ikke, men forsinkelser kan sikkert komme.

Var klar over dato ;).

Vet, men synes faktisk at det makes more sense nå. Jeg tror flybransjen kommer til å bli betydelig mindre.

Uten at jeg har så mye å bidra med i diskusjonen, så hadde det kanskje blitt seende nogenlunde slik ut?

odSNnac.jpg

Back