• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Snowflake

Så det vil si at det er kun Danmark som bruker Snowflake nå? Eller er jeg helt på jordet? Sverige har noe annet, og Norge har jo aldri vært med?!?

Originally posted by LN-LSG

Så det vil si at det er kun Danmark som bruker Snowflake nå? Eller er jeg helt på jordet? Sverige har noe annet, og Norge har jo aldri vært med?!?

Snowflake "brukes" ikke i den forstand uten at det er navnet på de billigste billettene til SAS DK. Det at det fortsatt flyr "Snowflakefly" rundt skyldes at SAS ikke har fått malt dem om

Så Snowflake begrepet tilsvarer i dag "Braathens Back" begrepet, men flyr i de samme flyene som SAS DK?

Så Snowflake begrepet tilsvarer i dag "Braathens Back" begrepet, men flyr i de samme flyene som SAS DK?

Yes!

Snowflake biljetterna säljs som platser på vanliga SK DK och SK SE flighter (i vanlig ECO och inte ECO flex). Bara för att precisera så existerar Braathens Back inte längre.

Snowflake billetter er de billigste i Økonomi som kun gir 25% bonuspoeng så SKBU har i prinsippet de samme, de bare ikke kaller det Snowflake

Så snowflake i dag er bare et navn på den billigste billetten?

JA

Fra SAS.DK

Bagerst er billigst....
snowflake er SAS til lavpris. Med snowflake flyver du direkte til 48 europæiske byer, hvor du lander i de centrale lufthavne. Og nu er der snowflake på samtlige afgange på dansk indenrigs og fra København til Europa.

Samtidig har vi indført børnerabat for alle mellem 2 og 15 år. Helt præcist 33% på billetprisen ekskl. skatter og afgifter.

Rejsebetingelserne er de samme som for Economy-billetter; du sidder bagerst i kabinen, mad og drikke køber du om bord, og billetten kan ikke ændres eller refunderes.
Kort sagt: snowflake er ren Economy – uden dikkedarer. Til gengæld får du hele Europa til lavpris og mange afgange at vælge imellem.

Ok. Tusen takk for alle svar=) Skal ha presentasjon te folk som skal inn i reiselivsbransjen, meg selv inkludert, så er derfor jeg dobbeltsjekker..

Back