Sniktitt på den nye terminalen i Alta

Re: Sniktitt på den nye terminalen i Alta

Fint, men er den ikke VELDIG stor for lille Alta?

tror dem har lært litt etter terminalen dem bygde i Kirkenes som visstnok var for liten allerede da den ble åpnet, med tanke på charterfly til Tyskland :)

Om ikke annet, så har vi da i alle fall en ting til felles med folket i Hammerfest; stormannsgalskap ;)

Bra Avinor! Godt å se at de bygger stort! Mye billigere å bygge stort nok i første omgang, enn å måtte begynne med utvidelser etter kort tid! Gardermoen har vel f.eks. kostet nesten like mye i utvidelser og forbedringsarbeid etter 1998 som det kostet å bygge hele sulamitten før 1998? Konstant lappearbeid for å tyne smertegrensene for antall passasjerer lengst mulig!

Last edited:

Pen terminal og effektiv terminal. Skulle ønske Tromsø var like strømlinjeformet.

Så det er her Avinor har brukt alle penegene i det siste, slik at det ikke ble noe igjen til gangbroer på utvidelsene på Sola... ??

Pent! Jeg vet om en viss terminal på Vigra som burde vært jevnet med jorden og bygd opp på nytt. Makan til lappverk!

Den var stor for lille ALF, men det fortjener de der oppe. Veldig fin da, det skal sies :)'

AES burde virkelig vært flata ut og bygd på nytt, helt håpløst...

Fint, men er den ikke VELDIG stor for lille Alta?

Så det er her Avinor har brukt alle penegene i det siste, slik at det ikke ble noe igjen til gangbroer på utvidelsene på Sola... ??

Man har i alle år kritisert Avinor for å bygge for smått og kjipt.

Skal man nå begynne å kritisere dem for å bygge pene bygg og være litt fremsynt med tanke på størrelse, representerer det noe helt nytt.

Terminalen er ikke så stor som bildene skal ha det til. Terminalen blir akkurat passe.

Flott flyplass, men hvorfor utenriks del?

Går det charter fra Alta?

men hvorfor utenriks del?

Fordi næringslivet ønsker det i forbindelse med utvikling av turisme. Deter MYE billigere å bygge det nå, enn å lappe det på senere. Alle stamrute lufthavner må ha det mener nå jeg.....

Fordi næringslivet ønsker det i forbindelse med utvikling av turisme. Deter MYE billigere å bygge det nå, enn å lappe det på senere. Alle stamrute lufthavner må ha det mener nå jeg.....

Jo jøss! Flott at de bygger for fremtiden. Måtte det bare gjelde for flere prosjekter.....

Tror den nye terminalen i Alta blir bra jeg. Behovet for den nye terminalen er iallefall tilstede. Synd den ikke kom mens jeg ennå bodde der oppe, men det blir nok anledning til å besøke den etterhvert.

Angående chartere fra Alta, så har det vært noen turer til Kreta i år. Tidligere har det vært charterturer til Bulgaria. Det slenger også en sjelden gang innom et og annet charterfly fra andre steder også.

Pent! Jeg vet om en viss terminal på Vigra som burde vært jevnet med jorden og bygd opp på nytt. Makan til lappverk!

Det burde de gjøre med terminalen Sola også.

Men flott terminal de får i Alta. Ser hvor pengene går som Sola tjener for Avinor.

makan til sutring fra Sola-folket da.. Og har Vede noe belegg for å hevde at det Avinor tjener på Sola går til nyterminalen og tårnet i Alta?

makan til sutring fra Sola-folket da.. Og har Vede noe belegg for å hevde at det Avinor tjener på Sola går til nyterminalen og tårnet i Alta?

En del av det hvertfall....

Flott terminal! Det er mange norske flyplassterminaler som kunne trenge en facelift - og mer enn det ... Ålesund og Haugesund er hete kandidater fordi de ser helt forferdelige ut - Bergen trenger rett og slett mer kapasitet.

Back