Snart Onsdag - igjen

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det er vel nesten en hel uke siden sist, er det ikke? :cool:

Dag 6 uten strøm. Ting normaliserer seg sakte. Lett å få tak i bensin i dag, i Lincolnton, over grensen til Georgia hadde de fått strøm i løpet av natta og hadde både bensin og null kø. Super’n var også åpen og hadde det meste utenom frossenvarer og batterier.

Da jeg kom tilbake var det et arbeidslag i gang nedi veien, og de hadde allerede fått opp et par stolper. Så så snart linjeeieren får opp hub’en sin, blir det kanskje strøm hos oss også.

God morgen fra Ris. Merkbart at folk rundt her har høstferie. Satser på å sette igjen Luigi og gå hjem via kjøttkakene på Frognerseteren. Best onsdag ønskes!

God onsdag fra München. Lufthansa frakta oss hit i går og selvsagt ble det en tur til oktoberfest. Det legges merke til i dag gitt. Klarte å finne et ikke altfor galt prisa leilighetshotell med ca 12 min med tbanen fra hbf og grei forbindelse til flyplassen og. Booka hotellet først uten å sjekke den biten så hadde flaks der. Blir vel fort øl i dag og. Fascinerende hvordan oktoberfest holder fast med cash only, hadde nok vært lettere for servitørene å gå rundt med en terminal enn å løpe rundt med masse cash men så er jo dette Tyskland. Heldigvis visste jeg dette fra før så gjeldsautomat som ikke tar haugevis av ekstra gebyrer ble brukt (i Tyskland er det best å bruke de som står tilknyttet en fysisk bank).Står jo en mengde av dem på området men de tar vel gjerne masse gebyr vil jeg tro. Euronet automatene har jeg også sett her, de skal man iallefall unngå.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Mornings fra kontoret. Bil for tog, siden jeg uansett måtte levere minstearving på ferie-SFO "offsite", og nok folk er på ferie til at den verste trafikken uteblir. Innspilling i kveld, også må jeg få løpt litt. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. Fine 2k i dag også, sammen med de sedavnlige 9 etasjene med trapp opp fra garasjen så skaper dette apetitt til dagens ambassade-lunsj..

Ble lite søvn i natt på grunn av mye hosting, men denne generasjonen bruker ikke tre-dagere da det koster samfunnet skjorta.

God onsdag fra München. Lufthansa frakta oss hit i går og selvsagt ble det en tur til oktoberfest. Det legges merke til i dag gitt. Klarte å finne et ikke altfor galt prisa leilighetshotell med ca 12 min med tbanen fra hbf og grei forbindelse til flyplassen og. Booka hotellet først uten å sjekke den biten så hadde flaks der. Blir vel fort øl i dag og. Fascinerende hvordan oktoberfest holder fast med cash only, hadde nok vært lettere for servitørene å gå rundt med en terminal enn å løpe rundt med masse cash men så er jo dette Tyskland. Heldigvis visste jeg dette fra før så gjeldsautomat som ikke tar haugevis av ekstra gebyrer ble brukt (i Tyskland er det best å bruke de som står tilknyttet en fysisk bank).Står jo en mengde av dem på området men de tar vel gjerne masse gebyr vil jeg tro. Euronet automatene har jeg også sett her, de skal man iallefall unngå.

Har hatt et inntrykk av at dette har endret seg siden pandemien, selv i gamle øst opplever jeg nå at man stort sett tar kort "over alt". Ble dog lettere flau og lettere sjokkert når jeg sto der hjelpesløs med Garmin klokken på en Irsk pub i Bremen for noen uker siden. Barsjefen hadde heldigvis Paypal konto.

Last edited:
Har hatt et inntrykk av at dette har endret seg siden pandemien, selv i gamle øst opplever jeg nå at man stort sett tar kort "over alt". Ble dog lettere flau og lettere sjokkert når jeg sto der hjelpesløs med Garmin klokken på en Irsk pub i Bremen for noen uker siden. Barsjefen hadde heldigvis Paypal konto.
Jada det har blitt mye bedre men oktoberfest er fortsatt cash only i det store og det hele. Er imponerende hvordan glass vaskes der. De sender mengder av glass gjennom en maskin som ligner litt på gjennomlysingsmaskin på flyplasser etc også kommer de ferdig vasket ut på andre siden. Enkelt for servitørene å dumpe brukte glass der.

Oktoberfest er herlig, har alltid vært veldig heldig med været og tempraturen de gangene jeg har vært i München i den sammenheng, men det er jo ikke så veldig farlig inne i teltene riktignok. I morgen er det vel nasjonaldag?

God morgen fra Hotel de Londres i Rimini. Staselig gammelt hotell beliggende på stranda og med en super ginbar liggende rett over veien. Spaavdelingen var under opppussing frem til i dag, så isteden bød de på gratis parkering. Passet meg helt fint. Er selvfølgelig lavsesong her, men ser ut til å være en del på langtidsopphold. Hyggelige hotellpriser og null problem med å få bord på restaurantene. På vei fra Modena ble det en tur innom Sant’Agata og Lamborghini-fabrikken og det lille museet som er der. Ble også noen timer i San Marino, så da kan det krysses av for et nytt land. Blir værende her et par dager, ingen store planer. Men tenkte å prøve meg på et forfriskende sjøbad.
556ef057022f60557331a17bc56168f5.jpg

Lamborghini Miura, noe av det vakreste på fire hjul.

7f4dab911f473df05f642a6225b368aa.jpg

San Marino

Oktoberfest er herlig, har alltid vært veldig heldig med været og tempraturen de gangene jeg har vært i München i den sammenheng, men det er jo ikke så veldig farlig inne i teltene riktignok. I morgen er det vel nasjonaldag?
Ja stemmer så oktoberfest har littegrann lenger åpningstider i dag og i morgen. Tror mange tar en langhelg i Tyskland (men kulturen for inneklemte dager er vel kanskje ikke så utbredt her?)

God onsdag fra Parkveien. Noen på IT tror visst at jeg har sluttet allerede, så nå har jeg mistet all tilgang. Da er det bare å vente til HQ våkner om noen timer... I det minste skinner solen :)

Satser på å sette igjen Luigi og gå hjem via kjøttkakene på Frognerseteren. Best onsdag ønskes!

De er så ekstra supre!

God dag fra Lillestrøm hvor jeg sitter og venter de obligatoriske 20 min etter influensavaksine. Greit å ikke dra med alle verdens suvenirer hjem i vinter.

Ellers hjemmekontor. Og inspirert av LN-MOW får man ta den årlige testen av solcelleladere, oppsveivbare radioer, lykter og vannbeholdning. Ikke noen spøk å være best.

Ha en best onsdag

Ja stemmer så oktoberfest har littegrann lenger åpningstider i dag og i morgen. Tror mange tar en langhelg i Tyskland (men kulturen for inneklemte dager er vel kanskje ikke så utbredt her?)

Her i nord er inneklemtdagen stort sett synonymt med at man tar seg ei langhelg - unntaket er meg da jeg begynte ny jobb 01. Oktober og at vi ikke reiser bort - så jeg har sagt jeg kan lese meg opp på programvare og lokale forhold før neste uke :)

Oktoberfest er den største bedøvelsesmiddel-festivaliteten og dermed også den største dobbeltmoralske festivaliteten i Tyskland. I bresjen av det hele står CDU og sier de vil forby weed, mens de super neppå det verste dopet man kan ta (alkohol) og feirer med «Wiesn-Koks» (skal liksom være druesukker og mentol, er 9,5 av 10 ganger reint kokain) til de spyr og driter ut bakgatene - samtidig som de tafser på damer og banker kona si når de kommer hjem. Orker ikkeeeeeeeee!

Ellers hjemmekontor. Og inspirert av LN-MOW får man ta den årlige testen av solcelleladere, oppsveivbare radioer, lykter og vannbeholdning. Ikke noen spøk å være best.

Nei, og etter 5 døgn på 'Camp MOW', er det ingen tvil om at JEG er best. Forberdelsene står til en klar femmer - og nå vet jeg veldig godt hvordan jeg skal forbedre meg til neste gang (ikke SAS-style).
Og det BLIR en neste gang ....

Back