• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Snart kan du følge flybagasjen via mobilen

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Snart kan du følge flybagasjen via mobilen

Sakset fra VG

Fant ikke noen tråd på dette

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10098302

IT-firmaet Amadeus og flyteknologiselskapet SITA har nå forent sine kloke hoder for å lage en teknologi som skal gjøre det mulig for flypassasjerer å følge sin egen koffert fra den sjekkes inn og helt frem til den dukker opp på bagasjebåndet i ankomsthallen.

I følge artikkelen e4 av 10 intressert i å vite hvor bagasjen er, inkl. undertegnede.

Re: Snart kan du følge flybagasjen via mobilen

De ville da være enklere å lage en 'ekstern' app med GPS-tracing på 'hvasomhelst' .. sikkert billigere også.. Men selvfølgelig bedre, forsikringsmessig, når flyselskapet 'kontrollerer' ...

Sikkert kjekt, men hvordan skal de "terrorsikre" dette? Eller er jeg heelt på jordet nå??

Tror det .... ;)

Dette har ingenting med security å gjøre. Kun lokalisering. Selvfølgelig kan det sikkert misbrukes, men for slemminger tror jeg nok hjemmesnekrede løsninger ville være mer effektive uansett. (Uten at jeg vil gi noen ideer .... )

Back