Snart dags för DC-8-63 !

Re: Snart dags för DC-8-63 !

Hvor lang tid tok det før dere fikk bekreftelses mail? Min ordre står fortsatt på processing og har ikke mottatt noen mail, men ordren ligger ikke på "my orders".

Hvor lang tid tok det før dere fikk bekreftelses mail? Min ordre står fortsatt på processing og har ikke mottatt noen mail, men ordren ligger ikke på "my orders".

Jag kommunicerar med Zareh direkt via mail, han svarade ca 3 min efter jag skickade min bokning i förrgår och idag kom bekräftelse på att de är klara. Mitt första köp av honom gick via ebay, därefter har det uteslutande varit till ve2nw@videotron.ca som är hans mailadress. :)

jeg kommuniserer også direkete med Zareh, og min ordre er nå på vei ... juhu :)

Jeg har veldig gode erfaringer med eztoys. Falt for fristelsen og bestilte SAS, Scanair og denne:

GJ599.jpg

Jeg sender også e-post direkte til Zareh, han yter veldig god service, svarer raskt med info ang bestilling og sender modellene med en gang.

Mine 8'ere er akkurat betalt, så nå er det bare og vente på at de kommer.............

Der kom bekreftelsen. :D

Itillegg bestilte jeg:
Thai Airways DC-8-63 SAS tail LN-MOI

Og siden jeg allerede har en SAS/THAI hybrid tenkte jeg at jeg like gjerne kunne begynne å samle på Thai også, så da bestilte jeg dette også:
Thai Airways B 747-400 Royal Barge livery Bowonrangsi
Thai Airways A 340-600 Purple tail
Thai Airways A 330-300 Star Alliance
Thai Airways A 330-300 60th Royal Ann logo
Thai Airways DC-10-30 Kwaniyuang

Kommuniserer også direkte med Zareh via email, og har utelukkende gode erfaringer.

Denne gangen har det tatt litt tid og eg har enda ikkje mottatt noko svar, men så er han vel opptatt med å sende ut alle dei SAS DC-8 modellane han fekk inn siden samtlige er OUT OF STOCK

Låt oss hoppas att "LN-MOI" är ett tryckfel eftersom det aldrig funnits någon DC-8 med denna registrering. LN-MOY är den korrekta för Eirik Viking.

Låt oss hoppas att "LN-MOI" är ett tryckfel eftersom det aldrig funnits någon DC-8 med denna registrering. LN-MOY är den korrekta för Eirik Viking.

Jepp, jeg krysser fingrene for at MOY er påført maskinen.

Kam hos eztoys er også helt grei å handle med. Har bare gode erfaringer derfra,jeg også..

Og der kom det svar fra Zareh. Grunnen til sein repons var rett og slett et mail adr. problem!

GO Zareh!
Jeg har bestilt mine også.
Kanskje vi skulle vurdere å gjøre et felles innkjøp neste gang det dukker opp noe snadder for å redusere portokostnader?

Jag fick nu ikväll besked av Zareh om att min beställning är klar för att skickas, så de första DC-8orna bör väl landa i Skandinavien i mitten av nästa vecka...

Hei HansJ !

Husker du om SAS DC-8-62/-63 faktisk ble levert med hvite stabs på
oversiden ? Jeg mener bestemt at stabs. ganske tidlig ble å se i "bare metal"
sammen med det lysegrå feltet slik modellene fra Aeroclassics er avbildet..

Hei HansJ !

Husker du om SAS DC-8-62/-63 faktisk ble levert med hvite stabs på
oversiden ? Jeg mener bestemt at stabs. ganske tidlig ble å se i "bare metal"
sammen med det lysegrå feltet slik modellene fra Aeroclassics er avbildet..

De tidiga bilder jag har på -62 och -63 visar att stabilisatorn var vit, liksom den var på -33 och -55 (och även 747). Har modellen aluminium/coroguard-målad stabilisator är det med andra ord fel (men det kan iaf jag acceptera!). Se exempelbilder nedan...

Attachments

• dbf.jpg
    dbf.jpg
    64.1 KB · Views: 110
  • dc8stab.jpg
    dc8stab.jpg
    207.3 KB · Views: 115
  • kte.jpg
    kte.jpg
    136.2 KB · Views: 108
  • dbk.jpg
    dbk.jpg
    146.4 KB · Views: 106

Hei igjen HansJ og tusen takk for bildene !!
Vil du likevel si at stabs var hvite gjennom hele karrieren i
SAS/Scanair eller faktisk bare i begynnelsen slik jeg innbiller meg ??

Edit : Her er en link på a.net hvor -62 OY-KTE definitivt ikke lenger har hvite stabs :
http://www.airliners.net/photo/Scandinavian-Airlines--/McDonnell-Douglas-DC-8-62CF/1165609/L/

Jag är inte helt säker, men jag misstänker att det är en synvilla med skuggor som lurar ögat på bilden på KTE. Detta flygplan var i trafik för Scanair 1979-1983 och därefter gjorde det korta besök hos Arista och Northeastern innan det såldes till Thai 1984. Bilderna nedan visar DC-8or på 80-talet, inkl KTE i tjänst hos Arista och Northeastern där man ser att stabilisatorn är vit.

Attachments

• Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    39.6 KB · Views: 108
  • Bild 7.jpg
    Bild 7.jpg
    15.9 KB · Views: 122
  • Bild 8.jpg
    Bild 8.jpg
    59.4 KB · Views: 28
  • Bild 1.jpg
    Bild 1.jpg
    53.4 KB · Views: 20
  • Bild 3.jpg
    Bild 3.jpg
    67.4 KB · Views: 27
  • Bild 4.jpg
    Bild 4.jpg
    40.9 KB · Views: 28
Last edited:

Kanskje vi skulle vurdere å gjøre et felles innkjøp neste gang det dukker opp noe snadder for å redusere portokostnader?

Da blir det vel moms og tollavgift til staten?

Da var KTF enroute fra San Diego (Eztoys) til Bodø. "Tok av" i går kveld norsk tid.

Og da var to aattere og en MD-11 ogsaa paa vei til Alpharetta. ETA loerdag eller mandag.

Jeg plukker opp mine på KIWI om 20. min !! Hurra for fredag............

Back