Scandinavian
ScanFlyer Gold
Småspurv og en svær en på Flesland 4. september
Jeg ble visket i øret av en liten fugl (Sark) at det i dag skulle komme en An-124 til Flesland, Ankomsttid, et sted mellom 10 og 12. Jeg stillte klokken 10, selv om det er ganske håpefult å tro at den ville komme da, de har ikke akkurat en vane for å være på klokkeslettet presis. Det var uansett en fin dag for spotting, og An-124 kom tilslutt, her er bildene.
Var et rush av helikoptere når jeg kom. Med de faste traverene vi ser her på BGO.
Spottestedet jeg valgte sliter med motlys tidlig på dagen, men det behøver ikke alltid bety dårlige bilder. (ikke den beste redigeringen dog)
Et lite høyepunkt for dagen var Finnair sin Embraer E190
Den tar seg godt ut i Finnair farger.
Lufttransport sine King Air er alltid et velkomment syn.
Denne kom inn på radioen og gjorde meg glad.
Endelig fikk jeg fanget en av de nye C130J til luftforsvaret.
Ble dessverre bare en kjapp touch and go før den satte kursen mot Bergen sentrum og så videre nordover.
Tiden gikk, ingen An124, men Eurocypria med 738W.
Finnair ville hjem til Helsinki
Mitt selskap i dag.
Endelig hørte man en gebrokken engelsk på radioen og der var beistet.
Localizerene forble inntakt.
Og der var den godt og fast plantet i bakken.
Jeg ble visket i øret av en liten fugl (Sark) at det i dag skulle komme en An-124 til Flesland, Ankomsttid, et sted mellom 10 og 12. Jeg stillte klokken 10, selv om det er ganske håpefult å tro at den ville komme da, de har ikke akkurat en vane for å være på klokkeslettet presis. Det var uansett en fin dag for spotting, og An-124 kom tilslutt, her er bildene.

Var et rush av helikoptere når jeg kom. Med de faste traverene vi ser her på BGO.

Spottestedet jeg valgte sliter med motlys tidlig på dagen, men det behøver ikke alltid bety dårlige bilder. (ikke den beste redigeringen dog)

Et lite høyepunkt for dagen var Finnair sin Embraer E190

Den tar seg godt ut i Finnair farger.

Lufttransport sine King Air er alltid et velkomment syn.

Denne kom inn på radioen og gjorde meg glad.

Endelig fikk jeg fanget en av de nye C130J til luftforsvaret.

Ble dessverre bare en kjapp touch and go før den satte kursen mot Bergen sentrum og så videre nordover.

Tiden gikk, ingen An124, men Eurocypria med 738W.

Finnair ville hjem til Helsinki

Mitt selskap i dag.

Endelig hørte man en gebrokken engelsk på radioen og der var beistet.

Localizerene forble inntakt.

Og der var den godt og fast plantet i bakken.