Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Re: Småprat om Ritz Carlton Hong Kong

Dette er nok endel billigere enn lederklubben. Club og Victoria Harbour view gjorde det litt dyrere. Var visst ganske vanlig pris jeg fikk.

Fikk mail med tilbud om hentling på flyplass "Rolls Royce: HK$1,500 per way"

Syntes du ikke det var verdt 1200 nok å få kjøre i 25 min altså?:p

Du skal ha fin representasjonskonto for å spise den prisen. På den annen side er det vel prisen City Taxi tar OSL-Oslo...

attachment.php

Intern heis opp fra lobbyen i 103.

attachment.php

attachment.php

Bodde i rom 11718. Ingen av rommene hadde dårlig utsikt, men den beste utsikten var på den siden jeg bodde med best oversikt over Victoria harbour. Det var kun 2 rom som hadde enda bedre utsikt, hjørnerommet 11716 og presidentsuiten 11722.

Her hadde jeg gjort research. :-)

Attachments

• IMG_9301.jpg
    IMG_9301.jpg
    50.2 KB · Views: 437
  • IMG_9353.jpg
    IMG_9353.jpg
    61.4 KB · Views: 435
  • IMG_9355.jpg
    IMG_9355.jpg
    30.8 KB · Views: 439

Takker for meget viktig informasjon. Ringte RC Elite Concierege og requested 11716 eller 11715.

PS! De fleste hotellene i Vegas har 5 siffer

Etter min vurdering gir 11715 dårligere utsikt da man ikke kan se de mest sentrale områdene rundt havnen. Ved "Symphony of light" får man altså kun sett halve showet selv om det showet egentlig var skuffende sett ovenfra. Poenget er uansett at man ikke vil se alle de store og karakteristiske byggene som er med i showet og man vil heller ikke se Victoria Peak.

Men man får jo uansett en fantastisk utsikt. Tror ikke det er mange som vil klage om de ender opp i 11715, vi snakker marginale forskjeller her.

Klubben ligger i 116 hvor også spa ligger. Gym og basseng ligger i 118.

Jeg oppholdt meg stort sett i de 3 øverste etasjene. Husk badebukse! :colgate:

Har egentlig booket 4 dager på dette hotellet nå i April. Har booket i Club level etter råd i denne tråden.

Men det koster jo virkelig kjetting, og har fått ganske ymse feedback på Trip Advisor om man sammenligner med Four Seasons.

Slites mot å bytte til Four Seasons. beliggenheten er ok på begge siden jeg skal være på begge sider. Four Seasons er rimeligere, men ikke så mye at det egentlig betyr noe. The Pen er under ombygning så det blir uansett neste gang.

Hva mener dere som har vært der nå? Var det fett eller litt ymse?

Jeg ville ikke bodd mer enn 2 døgn på dette hotellet selv om det er en unik opplevelse som jeg ikke ville vært foruten. Man bor der for utsikten. Som hotell er det greit, men uten utsikten på ingen måte verdt prisen.

Hva med å splitte oppholdet mellom de 2 hotellene?

T-banen til flyplassen går forresten fra underetasjen til komplekset og man kan også sjekke inn og bli kvitt bagasjen der.
attachment.php

Attachments

• hk.jpg
    hk.jpg
    88.3 KB · Views: 230

Jo, det er også en idé å dele. Men tror kanskje det blir litt styrete. Men det du sier er at utsikten er fet mens hotellet i seg selv ikke helt forsvarer prisen. Sånn mat, rom og servicemessig?

Gikk det greit å komme seg ut/inn også videre. Tenker på heiser og slikt.

Rommet og maten i seg selv forsvarte ikke prisen. Har på følelsen at det ikke er så mange som blir boende der 4 netter.

Det er litt kronglete å komme seg inn til hotellet. Kommer man fra t-banen må man opp på skrå gjennom labyrinten av et shopping-senter og til 8 etasje hvor inngangen til hotellet er. man må så ta heis opp til resepsjon i 103. etasje og så ha heis videre opp. Taxi-sjåfører kjenner ikke til hotellet, jeg spurte mange. Og å gå til hotellet, jeg prøvde det og det var absolutt ingen god ide, inngangen ligger som sagt i 8- etasje og det er annleggsområde utenfor. Og utenom shoppingsenteret som er ganske dyrt er det ikke stort helt nært, man må ta t-banen om man skal se eller gjøre noe.

Tusen takk for råd Robert!!! Spørs om ikke det blir FS da. Og evt en natt her for utsiktens skyld.

Det er en spesielt og spektakulær opplevelse så jeg vil absolutt anbefale at du får deg minst en natt på hotellet. Husk som sagt badebukse.

Back