• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Smålig av Cabin Crew

krølle

ScanFlyer Crusty
Smålig av Cabin Crew

merk at selskap er utelatt i headingen, kunne nok skjedd hvem som helst.
En kollega av meg skulle reise KRK-SVG igår med et selskap som flyr direkte, dessverre så var der tåke og flyet ble omdirigert til KTW.
Pax ble busset fra KRK-KTW, ingen stor deal det, det skjer titt og ofte at fly diverter.
Men så kommer Murphy's lov, når de var vel fremme i KTW så ble terminalen evakuert pågrunn av en bombetrussel:cry:, alle mann ut kaos og styr før de endelig kom seg ombord i flyet som nå skulle gå KTW-SVG med en ETA SVG ca 6 timer senere enn STA.
Her kommer "småligheten", vel ombord så spør passasjerene om det er mulig med litt gratis servering, mat/drikke, men nei, det kunne de ikke selvom de er vel over den tilmålte tiden for kvalifikasjon til CARE.
Synes crew burde vist smidighet, og om de ikke kunne brødfø samtlige sagt at drikke er på huset, hadde kostet DY lite og gjort en slik gest.

Re: Smålig av Cabin Crew

Her kommer "småligheten", vel ombord så spør passasjerene om det er mulig med litt gratis servering, mat/drikke, men nei, det kunne de ikke selvom de er vel over den tilmålte tiden for kvalifikasjon til CARE.
Synes crew burde vist smidighet, og om de ikke kunne brødfø samtlige sagt at drikke er på huset, hadde kostet DY lite og gjort en slik gest.

Hvis de ikke fikk noe mat på flypassen eller bussturen skulle jeg tro at det bare er å sende inn kvitteringen for refusjon (hvilket vil koste DY en del i saksbehandling). Min erfaring er uansett at vann/kaffe blir servert gratis når man er forsinket, men har aldri opplevd gratis mat ombord.

Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser:) Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke ;)

Pax burde i minste fått tilbud om drikke.
En liten sammenligning, jeg var på vei fra IST til AYT forrige uke med Atlas Jet. Vi ble stående i kø for take off i 45 min. Det tok crewet ca 5 min fra da det ble kjent at vi måtte vente til at de gikk rundt og serverte vann...(gratis) ;)

Så dette synes jeg var smålig av DY.

Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser:) Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke ;)

Det er vel noe som er delegert i slike situasjoner ... ?

Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser:) Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke ;)[/QUOTE

Jo, faktisk har vel de fleste en overordnet i cabinen som kan ta en slik avgjørelse, og som jeg skrev, var ikke så mye maten, for den har de sikkert ikke 100% av, men de har tilstrekelig med juice,vann,kaffe,te til at de kunne tilbyd dem noe iallefall. Har ikke så mye med hva du får som det at du får noe, service kalles det

Back