Småfly av rullebanen på Voss

Re: Småfly av rullebanen på Voss

Med forbehold om at det som står i artikkelen er riktig, kan det ha noe for seg å dra til en alternativ flyplass eller ta seg en tenkepause, hvis man har gått rundt to ganger.

Dukket opp bilder fra en ulykke på Bømoen (årstall ukjent) i facebook-gruppen "gamle bilder fra Voss". Teksten får dere oversette selv.

185842141_4086230011435455_5396724379738723304_n.jpg

185123386_4086230678102055_8001562404724264351_n.jpg

Aproposium hendelsen pao Bømoen ijaor. Bileta eg legg ved her, e no so gamle at ingjen skulle vetta støytt og ingjen vatt skadd. Eg minnest ikkje aorstalet dao da skjedde, men eg va sjølv flygar fy Voss falskjermklubb. du verda kor kaldt da va vettradagjen, som før i tidena åtte ein god gamal 1967 modell Cessna 206, LN-IKM, som ende sine dagar i eit luftspenn i Lågen nord om Kongsberg 21. oktober 1995. Eg va og flygar pao "Malvin" LN-DBY som her e avbilda og da høyre eigentleg med te historia at dao "Malvin" kom attende etter reparasjonen og eg skulde ha fysta fallskjermløftet ut frao Flesland, so losna forsynemeg innsugingsmanifoilen i 6000 fot yve Sotra. Poff poff sa da og so va brått "Malvin" eit glidefly.
I samme tråd kommer det også bilder fra en ulykke i 1987, som krevde et menneskeliv.
185955801_4086471901411266_474632833476730871_n.jpg

Hei OttoL. Denne tråden handler om en ulykke i 2021. Dersom du vil mimre om gamle dager er det kanskje greiere å opprette en ny tråd?

Hei OttoL. Denne tråden handler om en ulykke i 2021. Dersom du vil mimre om gamle dager er det kanskje greiere å opprette en ny tråd?
Hei Twin Otter dette var et apropos til at det har skjedd lignende ulykker der før. Kanskje du også bør ta til deg CFM sitt tips om å ta en tenkepause, men her før du skriver på et forum

å ta en tenkepause,

Vel gamlefar, jeg synes gamle bilder fra tidligere ulykker er irrelevant så lenge årsaker til den siste krasjen ikke er kjent. Men igjen dette er en lærdom til me selv. Neste gang trykker jeg heller på rapporter-knappen.

Jeg har vanskelig å forstå hvorfor bilder fra tidligere hendelser kan være relevant for "samtalen" om hendelsen 11. mai. Da blir dette fort en samletråd om luftfartshendelser på Voss. Så da går det jo an å forslå en tittelendring på tråden?

Forøvrig kunne jeg ikke lese noe om at hendelsene det henvises til i post #3 hadde noe med at flyet hadde landet for langt inn på banen.

Forøvrig kunne jeg ikke lese noe om at hendelsene det henvises til i post #3 hadde noe med at flyet hadde landet for langt inn på banen.

Bilde av flyet i post 3, LA-DAI, landet langt inne på banen, gikk rundt men stallet ut etter ca 20 sek og havarerte.

Jeg har vanskelig å forstå hvorfor bilder fra tidligere hendelser kan være relevant for "samtalen" om hendelsen 11. mai. Da blir dette fort en samletråd om luftfartshendelser på Voss. Så da går det jo an å forslå en tittelendring på tråden?

Jeg har vanskelig å forstå hvorfor det skal være noe å ta sånn på vei for

Ha en fin dag :)

Back